۱۵ تیر ۱۴۰۰ | 11:53
کد خبر : 55380

بیمه «ما»؛ پیشتاز در ۱۰ سالگی

سیزدهم تیرماه 1390 بود که شركت بيمه «ما» به ثبت رسید و دو روز پس از آن نیز پروانه فعاليت خود را در انواع بيمه‌هاي اموال، اشخاص و مسئوليت از بيمه مركزي ايران دريافت كرد. بیمه «ما» از آن تاريخ تاكنون توانسته است با به‌كارگيري نيروي انساني كارآمد و بهره گيري از كارشناسان متخصص در صنعت بيمه به جايگاه خوبي در ميان شركت‌هاي بيمه دست يابد، تا جایی که شركت بيمه «ما» هم‌اكنون با بيش از 40 شعبه و 2000 نماينده در سراسر كشور در انواع رشته‌هاي بيمه فعاليت مي‌كند.

به گزارش برداشت روز، بیمه «ما» یک شرکت خصوصی و سهامی عام است، بیست و سومین شرکت بیمه در ایران محسوب می‌شود. ۱۰ درصد سهام این شرکت متعلق به بانک ملت، ۱۵ درصد متعلق به کارکنان بانک ملت (تعاونی اعتبار کارکنان بانک ملت و تعاونی مصرف کارکنان بانک ملت) و مابقی آن هم متعلق به چند شرکت سرمایه‌گذاری و اعتباری در زمینه فناوری و صنایع نفت است.

بیمه «ما» در زمینه ارائه انواع خدمات بیمه‌ای از قبیل بیمه آتش‌سوزی، مسئولیت، مهندسی ، نفت و انرژی، اشخاص و عمر انفرادی، اشخاص گروهی، اتومبیل و باربری و هواپیما فعالیت می‌کند. برآورد و پرداخت خسارت در بیمه «ما» در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و زیان‌دیدگان به‌سرعت می‌توانند خسارت خود را جبران کنند.‌

تنوع‌بخشی به محصولات و ارائه محصولات جدید، آموزش و پشتیبانی از نمایندگان، جذب و آموزش نمایندگان تخصصی بیمه‌های زندگی و محوریت بخشیدن به بیمه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری همواره از برنامه‌های راهبردی شرکت بیمه «ما» بوده است. بدین‌ترتیب درحالی‌که برخی شرکت‌های بیمه برای تامین نقدینگی و گرفتن سهم بیشتر از بازار، در رشته‌هایی نظیر بیمه تکمیل درمان و بیمه شخص ثالث که ضریب خسارت بالایی دارند با یکدیگر رقابت می‌کنند، بیمه «ما» با استفاده از مدیریت و تجارب قوی گروه مالی ملت، توانسته است در کنار «بانک ملت» ضمن بهبود سهم خود در بازار بیمه، از رقابت در حوزه‌های کم‌بازده دوری کند.

بر اساس ماده ۱۱ آیین‌نامه ۶۸ بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه موظف‎‌ هستند، ۸۵ درصد از سود حاصله از محل سرمایه‌گذاری‌های بیمه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری را به حساب بیمه‌گذار واریز کنند. بیمه «ما» در تمام سال‌های گذشته، ۹۰ درصد از سود به‌دست‌آمده را به بیمه‌گذاران پرداخت کرده است. بنابراین نه‌تنها تکلیف قانونی خود را انجام داده، بلکه فراتر از آن نیز عمل کرده است. این شرکت همچنین در سال‌های گذشته بالاترین بازدهی را در امر سرمایه‌گذاری بیمه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری داشته است. علاوه بر این، بیمه «ما» از لحاظ داشتن بالاترین میزان شفافیت طی سال‌های متوالی در جمع برترین شرکت‌های بورسی بوده و هست.

در همین راستا، صورت‌های مالی، ترازنامه سالانه و صورت سود و زیان گزارش حسابرسی در سایت این شرکت در دسترس عموم قرار گرفته است. در سایت بیمه «ما» همچنین مدیران ستادی و مدیران ارشد این شرکت معرفی شده‌اند و راه‌های ارتباط با آن‌ها در اختیار عموم قرار داده شده است. علاوه بر این، در وب‌سایت تخصصی بیمه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری شرکت بیمه «ما»، هر بیمه‌گذار می‌تواند از طریق کد کاربر و رمز مخصوص خود، وارد پنل کاربری شود و اطلاعات بیمه خود را بررسی کرده و تغییرات درخواستی را اعمال کند.

درمجموع، این شرکت بیمه‌گر با تدوین سند آموزشی، پیاده‌سازی نظام شایسته‌سالاری، همکاری با معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و استفاده از ظرفیت‌های پارک‌های فناوری به‌سرعت در حال ارتقا و بهبود شاخص‌های انسانی در حوزه‌های تخصصی و فنی، شبکه فروش شامل کارکنان شعب و نمایندگان است.

بیمه «ما» درحالی در آستانه ۱۰سالگی قرار  دارد که پرداخت سود ۶۵۰ ریالی سهامداران خود را طبق برنامه زمان‌بندی‌شده از چند روز پیش آغاز کرده است. این سود در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت سهامی برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹ تعیین شده است که در تاریخ هشتم خردادماه ۱۴۰۰ برگزار شد. همچنین حق بیمه تولیدی شرکت بیمه «ما» در سه‌ماهه منتهی به خردادماه سال جاری با ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بالای ۵۵۰میلیارد تومان رسید و همزمان نسبت خسارت شرکت نیز با ۱۲ واحد کاهش به  ۲۸ درصد رسید. مدیریت مناسب ریسک، حفظ ترکیب بهینه پرتفوی، ارائه خدمات متنوع و عرضه پوشش های جدید بیمه‌ای ازقبیل بیمه‌نامه صندوق اجاره‌ای در سه‌ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۰ با افزایش سطح رضایتمندی مشتریان همراه بود.

در خردادماه امسال همچنین از سند استراتژیک پنج‌ساله شرکت بیمه «ما» رونمایی شد. بر این اساس، بیمه «ما» قصد دارد با تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل، استفاده از پتانسیل‌های بانک ملت، افزایش چابکی، ارائه محصولات نوآورانه و الگوبرداری از شرکت‌های موفق خارج از کشور، جایگاه و موقعیت خود را مستحکم‌تر و پیشروی در بازار را با سرعت بیشتری ادامه دهد. تمایز سند استراتژیک ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ با سندهای پیشین، رویکرد متفاوت آن در بهره‌گیری از مدل‌های برنامه‌ریزی استراتژیک است. در دوره پیشین، بیمه «ما» از یک مدل کلاسیک برای برنامه‌ریزی استراتژیک بهره برده بود، اما در سند جدید، برنامه‌های عملیاتی از رویکرد متفاوتی برخوردار شدند.

تقدیر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از بیمه «ما» به دلیل عملکرد مناسب در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و تامین هزینه‌های سلامت و درمان و دیه محیط‌بانان یگان حفاظت در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و انتخاب روابط عمومی این شرکت به‌عنوان روابط عمومی برتر صنعت بیمه برای پنجمین سال متوالی از دیگر افتخارات بیمه «ما» در پایان دهه اول فعالیت شرکت بوده است.

 

زینب بهادیوند چگینی

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌