۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 15:28
کد خبر : 163131

جزئیات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول

در مرحله جدید طرح یسنا که از روز گذشته آغاز شده به حساب سرپرست خانوار حدود یک میلیون مادر سه دهک اول که فرزند زیر ٢ سال دارند، ۶۰۰ هزار تومان اعتبار خرید رایگان بسته غذایی و بهداشتی از فروشگاه‌های متصل به کالابرگ الکترونیکی واریز شد.

به گزارش برداشت روز، دی‌ماه سال گذشته وزارت تعاون و با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، برای تغذیه مضاعف مادران باردار یا دارای فرزند شیرخوار «طرح یسنا» را به مرحله اجرا درآورد. طرحی که به‌واسطه آن مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار (زیر ۲ سال) که در دهک یک درآمدی قرار داشتند به شکل ماهانه از دولت یارانه دریافت می‌کنند. این طرح یکی از طرح‌های سه‌گانه دولت سیزدهم برای ارتقا امنیت غذایی (کالابرگ الکترونیکی، کودکان نیازمند یارانه مضاعف و طرح یسنا) است که در قالب یارانه مضاعف به افراد کم‌درآمد جامعه تعلق‌گرفته است تا امنیت غذایی آن‌ها تأمین شود.

در مرحله نخست این طرح، ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این میان ۲۲ هزار نفرشان مشمول دریافت این یارانه مضاعف بودند. از سال گذشته مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به یارانه دریافتی این مادران اضافه شد تا به واسطه آن بتوانند با خرید از سبد کالایی شامل ۱۶ قلم ماده موردنیاز برای مادر و رشد فرزند امنیت غذایی خود را تأمین کنند.

طرح یسنا از سال گذشته به شکل پایلوت (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی به مرحله اجرا درآمد و تا الان نیز ادامه دارد.

«سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین جلسه هیئت دولت از ادامه‌دار شدن این طرح در قالب و شکل جدید خبر داد و گفت اعتبار مربوط به این طرح تامین شده است.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌