۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | 22:40
کد خبر : 2112

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد/ پرداخت۲۹۰ میلیارد تومان خسارت سیل برای واحد‌های آسیب دیده

یوسف دهقانی-تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان خسارت سیل برای واحد‌های آسیب دیده این استان‌ها پرداخت شده است.
غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ در بخش‌هایی از شمال کشور، استان‌های خوزستان و لرستان شاهد وقوع سیل بودیم و وضعیت این استان‌ها از نظر بیمه‌ای از چابهار بهتر است. سلیمانی گفت: کل شهر آق قلا در استان گلستان تحت پوشش بیمه بود و کمیته امداد استان لرستان را تحت پوشش بیمه قرار داده بود و استان‌های جنوبی نیز تحت پوشش بنیاد برکت قرار داشت.
وی ادامه داد: خسارت‌های سیل اخیر در چابهار، ولی متوجه برخی زیرساخت‌ها و زمین‌های کشاورزی شده است و به دلیل آنکه واحد‌های تحت پوشش بسیار ناچیز بود، ۱۶ میلیارد ریال ارزیابی برای پرداخت خسارت شده است. سلیمانی با بیان اینکه مکانیزمی ایجاد کردیم تا ریسک‌های موجود در کشور توسط بیمه‌های داخلی مدیریت شود، اظهار داشت: بخشی از موضوع اتکایی را کنسرسیوم‌های ایجاد شده برعهده گرفتند و بخش اتکایی هر بیمه نامه، قبل از بیمه مرکزی برای کنسرسیوم ارسال می‌شود.

وی درباره افزایش نرخ بیمه شخص ثالث گفت: ما شاهد افزایش اثرات تورمی در صنعت بیمه هم هستیم و امیدواریم که مانند سال گذشته میزان افزایش حق بیمه ثالث از نرخ تورم کمتر باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی درباره سرنوشت دریافت مالیات بر ارزش افزوده در مجلس اعلام کرد: خوشبختانه با تلاشی که انجام شد،بیمه های درمان و زندگی از مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

وی تصریح کرد: برای سال آینده ۱۷۵ هزار میلیارد تومان درآمد‌های مالیاتی برای دولت پیش بینی شده و به همین دلیل نتوانستیم رشته شخص ثالث را از مالیات بر ارزش افزوده معاف کنیم. سلیمانی از گسترش شبکه های آی تی و نظام خودکنترلی و استقرار داشبوردهای مدیریتی در تمامی شرکت های بیمه خبر داد و گفت: با ورود استارت آپ ها تحولی در عرصه فروش بیمه نامه ایجاد شده و نهادناظر با اعطای کارگزاری های دیجیتالی به این استارت آپ ها رویکرد مثبت خود را به تحولات سایبری در حوزه بیمه نشان داده است.
وی از اجرای کمپین ویژه ای برای کاهش تلفات جاده ای در ماه های پیش روی منتهی به سال جدید، خبر داد و گفت: هر چقدر در زمینه های فرهنگی و پیشگیری از تلفات و خسارات تلاش کنیم باز هم جای کار دارد و امیدواریم در ماه های آتی شاهد کاهش خسارات باشیم. سلیمانی گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه هدف هفت درصدی برای ضریب نفوذ بیمه تعیین شده که زیاد به نظر می رسد و بسیاری کشورهای پیشرفته به نفوذ پنج تا ۶ درصدی دست یافته اند.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره تخلفات شرکت های بزرگ در پرداخت نکردن حق بیمه خود، گفت: سامانه ای را راه‌اندازی کرده‌ایم که بر اساس آن شرکت‌های که حق بیمه خود را پرداخت کرده‌اند مشخص می‌شود.

سلیمانی افزود: بدین ترتیب شرکت‌های بیمه دیگر نمی‌توانند با شرکتهای متخلف قرارداد امضا کنند و شرکت های بزرگی که حق بیمه خود را پرداخت نمی‌کردند، پس از پایان زمان قرارداد به سراغ سایر شرکت‌های بیمه می رفتند که با راه اندازی این سامانه این مشکل برطرف شده است.
رییس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود به جهش قابل توجه ضریب نفوذ بیمه در سال های اخیر نسبت به پیش از انقلاب اشاره کرد و افزود: در قیاس تطبیقی وضعیت صنعت بیمه، شاخص هایی نظیر جمعیت، میزان تورم و رشد اقتصادی مهم است که با در نظر گرفتن این مسائل می توانیم افزایش ضریب نفوذ بیمه را یک دستاورد قابل قبول ارزیابی کنیم. دکتر سلیمانی تاکید کرد: یکی از مهمترین دلایل رشد اندک ضریب نفوذ بیمه، توسعه نیافتگی فرهنگ بیمه ای به شمار می رود که باید برای ایجاد تحول در آن راهکارهایی اندیشید.
رییس کل بیمه مرکزی ایراز امیدواری کرد با مهار تورم و تحول اقتصادی، محصولات بیمه ای با قیمت ارزان تری به دست مصرف کننده برسد تا افراد بیشتری از جامعه از ظرفیت های این صنعت بهره مند شوند.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌