۱۹ مهر ۱۴۰۰ | 18:36
کد خبر : 64997

احداث اسکله اختصاصی کارخانه آلومینیوم جنوب؛ تحقق شعار “ما میتوانیم”

تلاش شبانه روزی سربازان جوان جبهه تولید جهت تخلیه محموله مواد اولیه مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب از کشتی ۱۸ هزار تنی در ترمینال و اسکله بزرگ اختصاصی آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به بار نشست.

به گزارش برداشت روز، اسکله اختصاصی و نیز تاسیسات ذخیره‌سازی مواد اولیه وارداتی مجتمع عظیم صنایع آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان اجرا شده است. اسکله اختصاصی کارخانه آلومینیوم جنوب جهت پهلوگیری کشتی هایی با حداکثر ظرفیت ۷۰ هزار تن جهت حمل آلومینای فله، کک نفتی و غیر با ظرفیت تخلیه هزار تن بر ساعت احداث گردیده است .
در ترمینال و اسکله بزرگ اختصاصی آلومینیوم جنوب تعداد ۲ عدد سیلوی آلومینا با ظرفیت هر سیلو ۳۵ هزار تن و یک عدد سیلوی ذخیره سی پی ‌سی با ذخیره ۲۰۰۰۰ تن و تعداد ۲ عدد سیلوی ذخیره قیر با ظرفیت هر کدام ۳۰۰۰ تن احداث گردیده است.
پیشرفت عملیات ساخت سایت پارسیان و ترمینال و اسکله اختصاصی شرکت سالکو در سال ۹۹ علیرغم شروع ویروس کرونا با روند قابل قبولی ادامه پیدا کرده به گونه‌ای که پیشرفت فیزیکی این سایت از ۵۶ درصد در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به بالای ۹۳ درصد در تیرماه ۱۴۰۰ رسیده است .
هم اکنون این ترمینال و اسکله بزرگ آن به بهره برداری رسیده و آماده پهلوگیری کشتی‌های بزرگ و غول پیکر حامل مواد اولیه مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب است.
تلاش و فعالیت متخصصین و جوانان عزیز ایران اسلامی در این اسکله را می‌توان تحقق شعار “ما می‌توانیم” جهت افزایش ، جهش تولید و ایجاد اشتغال در راستای اعتلای ایران اسلامی دانست.

احداث اسکله اختصاصی کارخانه آلومینیوم جنوب؛ تحقق شعار “ما میتوانیم”

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌