۱۲ آذر ۱۴۰۰ | 18:06
کد خبر : 71482

خریداری ۲۰۰۰ دستگاه واگن لبه بلند تا سال ۱۴۰۴/ تحقق ۳ و نیم میلیون تن حمل و نقل ریلی تا پایان سال

زارع گفت: شرکت گهر ترابر سیرجان از جمله شرکت‌هایی است که در حوزه حمل و نقل ریلی ۳ و نیم میلیون تن تعهد حمل بار دارد که تا پایان سال جاری محقق می‌شود.

به گزارش برداشت روز، محمد علی زارع، مدیر ریلی شرکت گهر ترابر سیرجان با اشاره به اهم فعالیت ها این شرکت گفت: شرکت گهر ترابر سیرجان از زیرمجموعه هلدینگ گل گهر سیرجان است که کل مجموعه حمل و نقل منطقه گل گهر را بر عهده دارد.

وی افزود: شرکت گهر ترابر سیرجان ۷۱۴ دستگاه واگن لبه بلند، ۱۵ دستگاه لوکوموتیو شامل ده لوکوموتیو چینی ، ۵ لوکوموتیو سنگین جی تی ۲۶ در اختیار دارد که ۱۰ دستگاه چینی در خطوط اصلی راه آهن و ۵ دستگاه دیگر در منطقه سیرجان عملیات مانور و جابجایی واگن ها را انجام می دهد.

مدیر ریلی شرکت گهر ترابر سیرجان عنوان کرد: با در اختیار داشتن ۳۵۰ تریلر کشنده ی اسکانیا بیست تنی و دویست دستگاه زیر مایلر و اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر در ترانزیت جاده سبک، کلیه حمل و جابجایی بار و نیروی انسانی اعم از مدیر عامل تا پایین‌ترین رده ی نیروی انسانی بر عهده شرکت گهر ترابر سیرجان است.

وی افزود: این شرکت به صورت ترکیبی حمل و نقل های جاده‌ای و ریلی انجام می دهد به طوری که مواد معدنی را از طریق خطوط راه آهن و از طریق شریان ها و جاده های اصلی جابجا می شود.

مدیر ریلی شرکت گهر ترابر سیرجان عنوان کرد: با توجه به در اختیار داشتن حجم بالایی از واگن، در زمانی که با مازاد بهره‌برداری مواجه باشیم در سایر خطوط مورد استفاده قرار می گیرد برهمین اساس تا ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود۷۰ دستگاه واگن شرکت گهر ترابر سیرجان در منطقه سرخس- ترکمنستان فعالیت می کرد که ضمن حمل بار ترانزیت اکنون با توجه به نیاز شرکت به ۵۰ دستگاه واگن تقلیل یافت.

زارع تصریح کرد: در زمینه سرمایه گذاری و آینده شرکت تا سال ۱۴۰۴ طبق چشم اندازهای پیش‌بینی شده باید ۲۰۰۰ دستگاه واگن لبه بلند خریداری شود که در حال حاضر ده لوکوموتیو جدید از شرکت چینی خریداری شد.

وی عنوان کرد: با توجه به وجود ظرفیت بالای شرکت گهر ترابر سیرجان سایر شرکت های معدنی و صنعتی نیز از آن استفاده می کنند بر همین اساس طی سال ۱۳۹۸ و ۹۹ بار منطقه بافق به سمت ذوب آهن اصفهان و طی قرارداد دیگری آهن مرکزی ایرانیان از منطقه بافق بارگیری و به سمت بندرعباس منتقل شد. با توجه به مازاد واگن ها هر زمان که نیاز باشد در قراردادهای شرکتهای دیگر نیز مشارکت می‌کنیم.

زارع خاطرنشان کرد: شرکت گهر ترابر سیرجان از جمله شرکت‌های حمل و نقل ریلی است که در بازار بورس و سرمایه فعالیت دارد.بر همین اساس در حوزه حمل و نقل ریلی حدود ۳ و نیم میلیون تن تعهد حمل بار داریم که تا پایان سال جاری محقق می‌شود و در حوزه جاده ای نیز در حدود همین میزان تعهد حمل بار و تجهیزات داریم.

وی افزود: یکی از مهمترین مزیت های حمل و نقل ریلی مصرف بهینه و کمتر سوخت است چراکه با یک حمل و نقل ریلی چندین تن بار جابجا می شود که می تواند در کاهش مصرف انرژی اثر بسزایی داشته باشد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌