۰۵ آذر ۱۳۹۹ | 09:52
کد خبر : 30954

خودرو و خدمات امداد؛ با پشتوانه اعتماد

گزارش‌هایی که به‌تازگی از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی درخصوص برخی شگردهای امدادگران متفرقه برای به دام انداختن مالکان خودرو و سوءاستفاده از آن‌ها منتشر شده، موجب ایجاد نگرانی برای مردم شده است. بنا بر این گزارش‌ها، این امدادگرنمایان با دستکاری خودروهای پارک‌شده، اقدام به ازکارانداختن خودرو کرده و سپس به‌عنوان امدادخودرو گذری با رفع همان ایراد، دستمزدهای بالایی از مالک خودرو دریافت می‌کردند. اما برای نیفتادن در دام این‌گونه سوءاستفاده‌ها چه می‌توان کرد؟

به گزارش برداشت روز، شاید ساده‌ترین راه‌حل، همان توصیه‌ای باشد که از سوی مدیرعامل «امدادخودرو ایران» ارائه شده است. او به دارندگان محصولات ایران‌خودرو تاکید کرده است، حتی در صورت حضور خودرو امدادخودرو ایران در نزدیکی محل خرابی خودرو، ثبت درخواست امداد را فقط از طریق سامانه یا سرشماره ۰۹۶۴۴۰ انجام دهند تا امکان پیگیری خدمات ارائه‌شده‌ توسط امدادگر از این طریق وجود داشته باشد. همین موضوع را می‌توان به دارندگان محصولات دیگر خودروسازان داخلی نیز تعمیم داد.

واقعیت این است که بعضی امدادخودروهای متفرقه حتی در مواردی هم که سوءنیتی ندارند، به‌هرحال فاقد اطلاعات کامل و به‌روز از نقشه‌های فنی و قطعات جدید خودروها هستند و با خدمات غیراستاندارد خود، ناخواسته صدماتی را به خودرو وارد می‌کنند که هزینه‌های مضاعفی را در آینده به مالکان خودرو تحمیل می‌کند و با خطرات احتمالی نیز همراه است.

از این رو، امدادخودرو ایران برای جلوگیری از به‌دام‌افتادن مالکان خودرو، درصدد ارتقای نرم‌افزار هوشمند (اپلیکیشن) و افزایش تعداد اکیپ‌های امدادی و برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از همکاری و حین همکاری با متخصصان مکانیک است.

درخواست خدمات امدادی از طریق اپلیکیشن‌های شرکت‌های امدادی خودروسازان و مراکز دارای مجوز، مزایای بسیاری دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به اعزام امدادگر در کمترین زمان، گارانتی قطعات تعویض‌شده، تضمین خدمات ارائه‌شده، استفاده از قطعات اصلی، ارائه فاکتور رسمی، امکان ارتباط با مدیران و وجود پل ارتباطی برای شکایات و رسیدگی به گزارش‌های مشتریان اشاره کرد.

اپلیکیشن «ایساکو» که از طریق وب‌سایت www.096440.com نیز قابل دانلود است، همواره برای ارائه انواع خدمات امدادی بر روی گوشی‌های هوشمند در دسترس دارندگان محصولات ایران‌خودرو قرار دارد. این شرکت در مرکز شبانه‌روزی پاسخگویی مشتریان به شماره سراسری «۰۹۶۴۴۰» بیش از ۳۰۰ کارشناس پاسخگو دارد و خدمات خود را با بهره‌گیری از یک‌هزار و سیصد ناوگان تخصصی در سطح کشور ارائه می‌دهد. بر همین‌ اساس توانسته‌ است زمان خدمات‌دهی خود را در تمام شهرها، راه‌ها و جاده‌های عبوری کشور به میانگین ۲۵‌ دقیقه برساند.

به همین منظور، در برخی مناطق کشور برای ارتقای سطح رضایت مشتریان، اکیپ اجرایی این شرکت فقط برای ارائه خدمات در مواقع ضروری حضور دارند. همچنین برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی امدادهای غیرمجاز، تمامی ناوگان امداد شرکت‌های همچون امدادخودرو ایران، منقوش به دورنویسی مشخص با برچسب کد امدادگر و شماره تماس و مجهز به چراغ‌گردان هستند و پیش از رسیدن امدادگر، مشخصات خودرو امدادی و کد امدادگر از طریق پیامک برای امدادخواه ارسال می‌شود.

گفتنی است؛ ارائه خدمات تعمیراتی و امدادی، در دوره گارانتی محصولات رایگان بوده و دارندگان خودرو در این دوره می‌توانند بدون پرداخت وجه، از خدمات شرکت امدادخودرو ایران استفاده کنند که شامل خدمات بالینی و حمل است و پس از اتمام دوره گارانتی خودرو نیز تمامی خدمات طبق تعرفه‌های مصوب این شرکت به مشتریان ارائه می‌شود.

گزارش‌های دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت گویای اثربخشی اقدامات و برنامه‌های اجراشده امدادخودرو ایران در ارتباط با رفع ریشه‌ای علل شکایات و پاسخگویی مناسب‌تر به مشتریان، از ابتدای سال تاکنون است و نشان می‌دهد میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در سال جاری روند صعودی داشته و در سطح بالایی قرار دارد.

این دستاورد بزرگ از یک‌سو حاصل نظارت و کنترل برخط خدمات، اخذ نظرات مشتریان پس از دریافت خدمت و تعریف اقدامات مناسب بوده و از سوی دیگر، نتیجه راهبردها و سیاست‌گذاری‌های صورت‌گرفته در حوزه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو است. راهبرد ایران‌خودرو در این خصوص، تکریم مشتریان و ارائه خدمات ارزش‌آفرین به مشتری است و خوشبختانه اولویت‌دهی به رفع نیازهای مشتریان و اقدامات و برنامه‌های تدوین‌شده در این خصوص که با مساعدت و همکاری بخش‌های مختلف عملیاتی شده، درنهایت به حذف عوامل نارسایی‌ها و نارضایتی مشتریان و یازده‌سال صدرنشینی مجموعه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو بین خودروسازان کشور انجامیده است.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌