۲۲ مهر ۱۳۹۹ | 18:49
کد خبر : 26185

ایجاد ۴۰ هزار ظرفیت شغلی جدید در پست بانک ایران

پست بانک ایران از اشتغالزایی و رونق تولید به ویژه در روستاها، از ایجاد ۴۰ هزار ظرفیت شغلی جدید اقدامات موثری انجام داده است.

به گزارش برداشت روز، سیستم بانکی بدون شک یکی از مهم‌ترین و کلیدی ترین ابزارهای توسعه اقتصادی در همه کشورهای دنیا بوده و بنیانی حیاتی برای تامین نیازهای مالی برای واحدهای تولیدی و بازرگانی محسوب می‌شود.

در این میان اما نقش سیستم‌های مالی برای تقویت بخش‌ها و مناطق ضعیف‌تر، یک شاهراه مهم و ضروری برای ایجاد توسعه ای پایدار، منسجم و همه جانبه است. پست بانک ایران یکی از موسسات مالی است که با هدف ارائه خدمات مالی و پولی به بانک‌ها به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار تاسیس شده و تلاش گسترده‌ای را به منظور ارائه خدمات به این دست از مناطق کشور، صورت داده است. پست بانک ایران همچنین برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای ارائه تسهیلات در قالب قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری داشته و در همین راستا از اواخر ۱۳۹۶ تا نیمه اول سال ۱۳۹۹ حدود ۵/ ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و شهری ارائه کرده و با شعار «جهش تولید» و حمایت از تولید، با اعطای تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی، ۴۰ هزار ظرفیت شغلی جدید ایجاد کرده است.

هدف‌گذاری برای اشتغال پایدار در مناطق روستایی

بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک ایران، به توانمندسازی مناطق کم برخوردار با ارائه خدمات مالی و پولی به عنوان یکی از رسالت‌های اصلی پست بانک ایران اشاره کرد و گفت: ۱/ ۲۱ درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات مستقیم این بانک قرار دارد. البته سایر روستاها نیز از خدمات این بانک بهره‌مند هستند. این مجموعه برای رسیدن به اهداف خود بسیار تلاش کرده و موفق عمل کرده است.

او تخصیص وام و تسهیلات برای کمک به اشتغال پایدار در این مناطق را از اولویت‌های پست بانک برشمرد و اذعان کرد: دسترسی به بانکداری الکترونیکی و اینترنتی در مناطق کم‌برخوردار از راهبردهای این بانک است  که در این حوزه به دستاوردها و موفقیت‌های مطلوبی دست یافته‌ایم. به علاوه این بانک در برنامه پنج ساله راهبردی، طرح‌های جدیدی را برای گسترش خدمات مالی و بانکی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار در دست اقدام دارد.

شیری تدوین این برنامه راهبردی را مهم‌ترین پروژه در دست اقدام پست بانک ایران در طول سال ۹۹ دانست و تاکید کرد: برنامه راهبردی پنج ساله پست بانک ایران اولین سند تدوین شده  برای تعیین استراتژی‌های میان مدت برای این بانک محسوب می‌شود که شامل چشم‌انداز و راهبردهای کلیدی بانک بوده و نقشه راهی برای رسیدن به اهداف آن است. در این برنامه راهبردی تجربیات پست بانک ایران کشورهای موفق با مشارکت علمی‌ دانشگاه‌های کشور به دقت مطالعه شده و بر مبنای ویژگی‌ها و مختصات کشورمان بازنگری و بازنویسی شده است.

مدیرعامل پست بانک ایران، دسترسی به خدمات بانکداری الکترونیک به ویژه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار را از جمله اصلی‌ترین هدف‌گذاری‌های این برنامه راهبردی دانست و گفت: با استفاده ازخدمات جدید پست بانک، امکان خرید و فروش صندوق‌های قابل معامله‌ای که توسط دولت واگذار می‌شوند از طریق دستگاه‌های خودپرداز در مناطق یاد شده فراهم خواهد بود. همچنین اخذ پروانه فعالیت برای باجه‌های بانکی روستایی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام شده که برای تثبیت جایگاه این واحدها در شبکه بانکی پراهمیت است.  افزون بر این، حدود یک میلیون و دویست هزار خانوار تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی در راستای سیاست‌های دولت از طریق این باجه‌ها دریافت کرده اند. علاوه بر آن، تسهیلات قابل توجه برای ایجادفرصت‌های  اشتغال پایدار به این مناطق نیز  پرداخت شده است.

مسیر توسعه تا پایان ۹۹

شیری در پاسخ به این سوال که پست بانک ایران در طول ماه‌های باقیمانده از سال جاری چه برنامه‌هایی در دست اجرا خواهد داشت؟ توسعه بانکداری دیجیتالی، توسعه خدمات و کارکرد شعب از خدمات پایه بانکی به مجموعه خدمات پایه و خدمات مشاوره‌ای و تنوع بخشی و سفارشی‌سازی خدمات بانک/ پست بانک ایران

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌