۰۵ مهر ۱۳۹۹ | 19:23
کد خبر : 23887

شمش فوق سنگین ۱۱۰ تن فولادی در مجتمع صنعتی اسفراین تولید شد

مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی اسفراین گفت: به همت مهندسین و کارشناسان مجرب داخلی برای اولین بار در مجتمع صنعتی اسفراین، شمش فوق سنگین 110 تنی تولید شد.

به گزارش برداشت روز، مهندس محمود نظام دوست با اعلام این خبر اظهار داشت: در واحد ذوب و ریخته‌گری مجتمع صنعتی اسفراین تولید شمش فوق سنگین ۱۱۰ تُن به روش ریخته‌گری دو پاتیله برای اولین بار در کشور با بکارگیری دانش روز فولادسازی و با تکیه ‌بر توان علمی و تجربی کارشناسان و پرسنل توانمند و مجرب داخلی با موفقیت انجام شد.
مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی اسفراین افزود: با توجه به وزن بالای محصول نهایی، شمش اولیه برای تولید این محصول، شمش ۱۱۰ تُن انتخاب شده و از لحاظ وزنی این شمش، بزرگترین شمش آلیاژی تولید شده در تاریخ فولادسازی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت کوره و پاتیل‌های مجتمع ۵۰ تنی است در این روش از دو پاتیل استفاده کردیم که کاری بسیار ارزشمند می‌باشد و کلیه مراحل ساخت و طراحی قالب چدنی توسط کارشناسان و مهندسین توانمند این مجتمع انجام‌ شده است.
مهندس نظام دوست افزود: تولید این شمش، نقطه عطفی در صنعت فولادسازی و شمش ریزی قطعات سنگین در کشور خواهد بود و نیاز صنایع بزرگ کشور به واردات محصولات استراتژیک در صنایع مختلف خصوصاً در شرایط تحریم موجود برطرف شده و از خروج مقدار قابل توجهی ارز جلوگیری خواهد شد.
مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت بیش از ۱۴۰ گرید فولاد آلیاژی را دارد.
این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

روابط عمومی مجتمع صنعتی اسفراین

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌