۰۹ تیر ۱۳۹۹ | 19:31
کد خبر : 12955

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و قطر و منطقه اقتصادی لامرد

تفاهم‌نامه همکاری بین منطقه ویژه اقتصادی لامرد و اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در لامرد منعقد شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، فریدون فدایی دولت با اشاره به همکاری های دو طرف، افزود: مسئولان این اتاق بازرگانی ضمن بازدید از سایت صنایع انرژی‌بر و فرودگاه بین المللی لامرد، در جریان فرصت‌های سرمایه گذاری و مزیت های این منطقه استراتژیک قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری به امضای رئیس و نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر و منطقه ویژه اقتصادی لامرد رسیده است، اظهار کرد: در راستای افزایش سرمایه‌گذاری های جدید در این منطقه، اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر متعهد شدند، اطلاعات آماری و سایر مطالب سودمند در مورد مسائل بازرگانی- صنعتی و اقتصادی دو کشور را جمع آوری کرده و این اطلاعات را در اختیار متقاضیان ایرانی و قطری قرار دهد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر با اجرای این تفاهم نامه در چارچوب قوانین مربوطه، در برگزاری گردهمایی‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها و سایر فعالیت‌های مشابه بین دو کشور با محوریت معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های متنوع و جذاب سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، متعهد به همکاری خواهند بود.
به گفته فدایی دولت، «گسترش مبادله هیأت‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور با تمرکز بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه لامرد» و «تسهیل‌گری و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری‌های صنعتی- معدنی در این منطقه» از جمله تعهدات اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر در پیگیری اهداف توسعه ی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار کرد: «تسهیل شرایط در ارائه زیرساخت مورد نیاز سرمایه‌گذاران، صاحبان صنایع و بازرگانان»، «تسهیل شرایط برای استفاده از مشوق های مالیاتی و گمرکی»، «بررسی تفصیلی و اطلاع‌رسانی موقعیت‌های مناسب توسعه فناوری‌های پیشرفته و نوآور و فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری» از تعهدات منطقه ویژه اقتصادی لامرد به اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر است.
فدایی دولت در ادامه ابراز امیدواری کرد: اجرای کامل این تفاهم نامه در تحقق اهداف جذب سرمایه گذار، معرفی کالاها و خدمات و فرصت‌ها به بازار قطر و تدوین و ارائه بسته های پیشنهادی متناسب با توانمندی این منطقه و علایق سرمایه گذاران طرف قطری، موثر خواهد بود.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس در وسعتی بالغ بر ۸۵۰۰ هکتار از زیرمجموعه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.
در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز تولید شمش منیزیم، فولاد، آلومینیوم و صنایع مرتبط با پایین دست، نیروگاه‌های برق و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، سیمان و استقرار صنایع مادر پیش بینی شده است.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌