۱۱ دی ۱۴۰۰ | 19:11
کد خبر : 75565

در سومین روز نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری؛

استاندار از غرفه‌ فولاد خوزستان بازدید کرد

در سومین روز نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری، صادق خلیلیان استاندار خوزستان از غرفه‌ شرکت فولاد خوزستان بازدید کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط‌ عمومی فولاد خوزستان، در روز پایانی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری، صادق خلیلیان استاندار خوزستان با حضور در نمایشگاه از توانمندی‌های پژوهشی استان بازدید کرد.

استاندار خوزستان با حضور در غرفه شرکت فولاد خوزستان که با توضیحات کامران طاهر رئیس تحقیق و توسعه، علی بدوی رییس بهینه سازی و امکان سنجی و سیامک سنگری رییس راهبری تکنولوژی این مجموعه همراه بود، با فعالیت‌های پژوهشی و ارتباط فولاد خوزستان و مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شد.

خلیلیان با اشاره به حمایت همه‌جانبه‌ی کارخانجات و سازمان‌های فعال استان از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: پایه و اساس شرکت های دانش بنیان و محصولات و خدمات آن ها بر اساس تکنولوژی و روش تولید محصولات و یا خدمات آن ها است. نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری، فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباط مستقیم میان بخش کشاورزی و صنعت با شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد ظرفیت پژوهشی، مهندسی معکوس و ساخت قطعات است. در این میان دولت، آمادگی حمایت همه‌جانبه را از فن‌بازار، استارت‌آپ و شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و به همین منظور بخش‌نامه‌ای به ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی استان ارسال شده که در آن تایید شده، از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و فن‌بازار‌ها استفاده بهینه شود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان (به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط)، بخشی از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را تشکیل می‌دهند.

‌گفتنی‌ است، بیست‌ و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و نهمین فن‌بازار استان خوزستان با هدف تمرکز بر منابع، دانش و صنعت استان، از هفتم دی ماه به مدت سه روز در نمایشگاه بین‌المللی اهواز در حال برگزاری است.

لباسکار صنعتی کسا