۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | 20:48
کد خبر : 62336

در 5 ماهه نخست امسال؛

بیشترین میزان صادرات توسط شرکت فولاد خوزستان

بررسی آمار عملکرد صادراتی واحدهای بزرگ فولادی کشور در مردادماه امسال حاکی از صادرات ۵۲۱ هزار و ۱۳۲ تنی فولاد این شرکت‌ها و کاهش ۲۱ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از معدن‌نامه، تامین برق پایدار برای فعال نگه داشتن خط تولید کارخانه‌های فولادی یک ضرورت است و لازمه تدوام تولید این واحدها محسوب می شود که شاهد کاهش برق دریافتی شرکت‌های فولادی از شبکه برق به میزان ۱۰ درصد دیماند مصرفی آن‌ها بودیم و فولادسازان بزرگ کشور در تلاشند تا تعهدات صادراتی خود را در برابر مشتریان به انجام رسانند که البته شاهد کاهش صادرات این شرکتها در مرداد امسال نسبت به سال گذشته بودیم اما میزان صادرات این شرکتها از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد رشد را رقم زده است.

در این مدت زمان ذوب آهن اصفهان با ۸۶۳۷۴ تن صادرات کاهش ۶ درصدی در ماه داشته است. این شرکت از ابتدای سال تاکنون به میزان ۵۱۳۴۵۸ تن صادرات و جهش ۳۷ درصدی را رقم زده است. فولاد مبارکه نیز با جهش ۴۱۶ درصدی صادرات در مردادماه به میزان ۹۶۵۰۹ تن صادرات داشته و از ابتدای سال به میزان ۵۳۳۰۲۴ تن صادرات و رشد ۲۶۳ درصدی در این مدت زمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را داشته است.  فولاد خوزستان نیز با ۴۴ درصد کاهش صادرات در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۱۲۵۸۳ تن صادرات داشته و از ابتدای سال ۸۵۹۷۴۵ تن صادرات را محقق ساخته است.

فولاد هرمزگان نیز در مرداد ماه به میزان ۴۱۶۶۲ تن و از ابتدای سال ۲۴۳۱۳۰ تن اسلب صادرات داشته که به ترتیب کاهش ۱ درصدی و رشد ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته در مدت مشابه را محقق ساخته است.

فولاد خراسان در مردادماه امسال ۲۶۱۷ تن میلگرد صادر کرده است. این شرکت از ابتدای سال در این مدت ۵ ماهه به میزان ۴۳۲۴۹ تن میلگرد و ۷۹۰۹۳ تن بیلت فولادی صادرات داشته است.

فولاد کاوه جنوب در مردادماه کاهش ۶۱ درصدی صادرات نسبت به مردادماه سال گذشته داشته و ۲۹۵۰۰ تن بیلت فولادی در این مدت زمان صادر کرده البته این شرکت از ابتدای سال تاکنون ۲۶۷۷۰۰ تن صادرات بیلت فولادی داشته که در مجموع نسبت به این مدت مشابه در سال گذشته ۲۷ درصد رشد را تجربه کرده است. جهان فولاد سیرجان نیز از ابتدای سال ۱۱۹۹۹۵ تن بیلت فولادی صادرات داشته است.

شرکت سنگ آهن چادرملو در مرداد ماه به میزان ۵۹۹۹۰ تن و از ابتدای سال ۱۷۲۴۶۴ تن بیلت فولادی صادرات داشته که به ترتیب ۵۴ و ۲۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته در مدت مشابه را محقق ساخته است.

بررسی از آمار شرکت‌های ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبا فولاد، فولاد بناب، جهان‌فولاد سیرجان، سنگ‌آهن چادرملو و فولاد کویر، حاکی از صادرات ۳.۳۷ میلیون تنی در پنج ماهه ابتدایی سال است که رشد ۶۲ درصدی صادرات را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد.

در ۵ ماهه نخست امسال بیشترین میزان صادرات فولاد توسط شرکت فولاد خوزستان با ۸۵۹ هزار و ۷۴۵ تن انجام شد و پس از آن فولاد مبارکه اصفهان با ۵۳۳ هزار و ۲۴ تن رتبه دوم را دارد.

لباسکار صنعتی کسا