۲۷ تیر ۱۴۰۰ | 20:23
کد خبر : 56842

امکان جدید ویژه مشترکین حقوقی؛

امکان ثبت عملیات چک های صیادی در سایت بانک ملی

مشتریان حقوقی می توانند با ورود به سایت بانک ملی ایران و بخش حقوقی چک های صیادی از امکان ثبت، تائید یا رد، استعلام و انتقال چک های حقوقی خود استفاده کنند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، با اجرایی شدن قانون ” اصلاح قانون صدور  چک”   از ابتدای سال ۱۴۰۰ نحوه صدور، دریافت و انتقال چک تغییراتی داشته و افرادی که مبادلات خود را از طریق چک انجام می دهند با رعایت الزامات و تکالیف از این خدمت استفاده کنند.
بانک ملی ایران با فراهم کردن امکان درخواست و صدور دسته چک صیادی برای مشتریان حقیقی اینک برای مشتریان حقوقی خود نیز امکان صدور، دریافت و انتقال چک را در سایت خود به آدرس https://sayad.bmi.ir فراهم کرده است و مشتریان حقوقی این بانک با ورود به این صفحه می توانند چک مورد نظر خود را در وجه شرکت و یا شخص مورد نظر خود انتقال دهند .
گفتنی است مشتری حقوقی و یا نماینده شرکت،  باید ابتدا فرم درخواست ثبت مبادلات چک صیادی (فرم درخواستی) را  به شعبه تحویل  نموده و پس از احراز هویت،  نماینده  معرفی شده می تواند  ازطریق نشانی https://sayad.bmi.ir  وارد سامانه شده و با انتخاب گزینه مشتری حقوقی عملیات چک صیادی را بر اساس دسترسی های ایجاد شده (ثبت ، انتقال ، تأیید ، استعلام ) انجام دهد.
صادر کننده چک های جدید باید مندرجات چک شامل تاریخ سررسید، مبلغ و اطلاعات هویتی ذینفع (گیرنده چک) را علاوه بر اینکه در برگ چک درج می کند در سامانه صیاد نیز ثبت نماید و ذینفع چک نیز هنگام دریافت برگ چک باید مندرجات آن را درسامانه صیاد، استعلام و با مندرجات برگ چک مطابقت دهد.
مشتریان حقوقی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر  با دریافت فایل زیر از جزئیات بیشتر این طرح آگاهی یابند.

لباسکار صنعتی کسا