۲۲ دی ۱۴۰۲ | 19:16
کد خبر : 153247

مهندس سعید قاسم‌زاده مدیرعامل شرکت توسعه اقتصادی پایدار فراگیر (تافکو) خبر داد:

ماموریت تافکو کمک به تامین مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت فولاد به خصوص شرکت فولاد خوزستان است

مدیرعامل تافکو گفت: شرکت شرکت توسعه اقتصادی پایدار فراگیر (تافکو) یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه بزرگ شرکت فولاد خوزستان است که در سال ۱۳۹۷ تاسیس شد و ماموریت آن کمک به تامین مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت فولاد به خصوص شرکت فولاد خوزستان است.

به گزارش برداشت روز، مهندس سعید قاسم‌زاده مدیرعامل شرکت توسعه اقتصادی پایدار فراگیر (تافکو) در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در نشست خبری گفت: رفته رفته با بلوغ شرکت ماموریت آن اصلاح شد و امروزه کار ساخت و بومی‌سازی قطعات صنعت فولاد که خیلی خاص و پیچیده هستند را بر عهده دارد. بسیاری از این قطعات قبلاً سابقه ساخت در کشور را ندارند و امروزه توسط این شرکت ساخته می‌شوند. شرکت تافکو در این زمینه با سابقه بیش از بیست و چند سال به صنعت فولاد کمک می‌کند.

مهندس سعید قاسم‌زاده ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان برای اولین بار در ایران کارخانه تولید آهن اسفنجی به نام زمزم یک را بوومی‌سازی کرده است در این راستا بومی‌سازی کاتالیست‌ها و انواع قطعات حائز اهمیت است این شرکت توانسته بیش از ۲۵۰۰۰ قطعه را بومی‌سازی کند و این دانش و دیتا در اختیار شرکت تافکو می‌باشد. ما بهترین دانش را در زمینه طراحی قطعات داریم و می‌دانیم چه قطعه‌ای در کدام کارگاه در کشور پهناور ایران تولید می‌شود و این اطلاعات بسیار اطلاعات خوبیست.

مدیرعامل تافکو افزود: شرکت تافکو سعی کرده افراد با تجربه شرکت فولاد خوزستان را جذب نماید و افراد نخبه دانشگاهی را نیز به خدمت گرفته که یک ترکیبی از دانش و مهارت تجربه را کنار یکدیگر داشته باشد. همچنین در این راستا از همه شرکت‌های دانش‌بنیان یا آنهایی که می‌توانند تامین کننده باشند دعوت می‌کنیم که با ما کار کنند و جلسات تخصصی با آنها داشته باشیم که این تعامل به صورت کاملاً برد برد شکل گیرد.

وی در ادامه گفت: کار دوم تاپکو ایجاد مرکز نوآوری برای شرکت فولاد خوزستان است طبیعتاً رسالت ما حل مسائل خیلی پیچیده صنعت فولاد است و البته در گام بعدی برای صنایع دیگر نیز می‌توانیم فعال باشیم و حتی در فازهای بعدی به تجاری سازی آن فکر می‌کنیم در این راه با تمام شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های فناوری کار خواهیم کرد.

قاسم‌زاده در پایان گفت: معمولا شرکت تافکو در همه نمایشگاه‌های فولاد حضور دارد و در دسترس می‌باشد و البته راه‌های ارتباطی مختلف و مناسبی نیز در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست خبری به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داده شد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌