۲۲ دی ۱۴۰۲ | 18:13
کد خبر : 153178

آخرین روز برگزاری نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور معاون وزیر صمت در غرفه فولاد خوزستان همراه بود

در آخرین روز از جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که از ۱۹ دی ماه آغاز شده بود، محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو با حضور در غرفه فولاد خوزستان، ضمن اطلاع از دستاوردهای بومی‌سازی فولاد خوزستان، از زبان کامران طاهر مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی، توضیحاتی در مورد دستگاه تصفیه گازهای سولفیدی را شنیدند.

به گزارش برداشت روز، در این بازدید که با حضور خلیفه‌سلطان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و جمعی از مدیران شرکت‌های فولادی همراه بود، مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی فولاد خوزستان از ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه تصفیه گازهای سولفیدی و کاربرد آن در سایت احیا سخن گفت و افزود: این دستگاه برای اولین بار در کشور و با کمک شرکت دانش‌بنیان ساخته شده و نسبت به مشابه خارجی از مزیت‌های بیشتری برخوردار است.

معاون وزیر صمت در ادامه ضمن ابراز رضایت از دستاوردهای فولاد خوزستان در حوزه بومی‌سازی اظهار داشت: حرکت شرکت‌های فولادی به سمت بومی‌سازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی، روزهای درخشانی برای این صنعت و اقتصاد کشور را نوید می‌دهد‌. از طرفی کاهش ارزبری و اتکا به خارج از کشور، در شرایطی که تحریم‌ها علیه کشورمان شدت گرفته، به توسعه پایدار و حفظ جایگاه جهانی در میان تولیدکنندگان منجر می‌شود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در مراسم اختتامیه جشنواره ملی فولاد ایران، از شرکت‌های پانیا‌پرتو کهربا و فرآورده‌های نسوز و گداز در زمینه مواد اولیه و مصرفی، از شرکت های ارمغان مهر آتی صنعت و سامان صنعت پویا ناطق در شاخه تامین قطعات‌ و تجهیزات، از شرکت های سپند آهن فولاد خاورمیانه و دانشگاه شهید چمران در عرصه تحقیق، توسعه و فناوری و شرکت توسعه پایدار فراگیر در زمینه تولیدکننده، سازنده‌ و شرکت برتر دانش‌بنیان در اولین همکاری، از سوی فولاد خوزستان تقدیر شدند.

گفتنی است، پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۱۹ دی ماه با حضور تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان داخلی زنجیره آهن و فولاد کشور، به مدت سه روز در برج میلاد تهران برگزار شد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌