۰۱ آبان ۱۴۰۲ | 16:35
کد خبر : 143549

نوآوری با بهره گیری از کار جمعی و تیم سازی

تحول در صنعت بیمه، نیازمند نگاه آینده پژوهانه

دهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با بحث و بررسی پیرامون آخرین دستاوردهای علمی در صنعت بیمه توسط بیمه کوثر برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بیمه کوثر، دکتر علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی عنوان داشت تحول دیجیتال صرفاً معطوف به حوزه فناوری و اطلاعات نبوده و تمامی فناوری‌های همگرا و بیمه نیز شامل آن می‌شود و بهره مندی از داده کاوی را زمینه دستیابی به اقتصاد دیجیتال عنوان داشتند.

دکتر بنیادی نائینی اشاره داشت تحول در صنعت بیمه مستلزم وجود اقتصاد دیجیتال است که آن نیز با گذر از نگاه سنتی، بهره گیری از فناوری های نوین، داده کاوی و نیروی انسانی کارآمد و فناور امکان پذیر است و ایشان بکارگیری درست هوش مصنوعی در صنعت را نیازمند تجهیز زیرساخت های فناوری با هم افزایی تمام ارکان صنعت دانست.

وی اشاره داشت امروزه در نظامات نوین نوآوری توجه به نوآوری باز مورد اهتمام است و نهاد ناظر نیز با همین رویکرد آیین نامه اینشورتک خود را به نظرسنجی گذاشت تا فعالان صنعت بیمه و علاقه مندان به این حوزه نظرات خود را اعلام کنند و باید به یک رویکرد آینده پژوهانه نگاه کنیم و ترندهای آتی را پیدا کنیم و چشم انداز پیش رو را باید ساخت که ترکیب این دو، تبدیل به یک تحول و نگاه آینده پژوهانه می شود.

دکتر پورمحمدی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی ساتا در صحبت‌های خود بیان کرد: امروزه سرعت بخشیدن در ارائه خدمات مؤلفه مهم موفقیت‌ شرکت‌های بزرگ است و مدیران موفق باید همواره آینده نگر بوده و بینش دیجیتالی داشته باشند.

مدیران با تجربه نیز لازم است برای پایایی خود وارد دنیای دیجیتال شوند. همچنین وی با اشاره به اینکه تفکر جدید برگ برنده در قرن حاضر است، افزود: نوآوری در امور مدیریتی بسیار مهم است.

معتقدیم نوآوری با اعتقاد به کار جمعی و تیم‌سازی میسر می‌شود و در این مسیر باید به تعادل بین عملیات و نوآوری، ریسک‌پذیری و همکاری توجه ویژه داشت.

دکتر پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران در این همایش طی سخنان خود از بیمه کوثر برای برگزاری سالانه این همایش تشکر و آن را نشانه ارج نهادن و اهمیت بیمه کوثر به کار تخصصی و کارشناسی عنوان کرد.

همایش‌های این چنینی فرصتی برای یادگیری و بازآموزی و همین‌طور به هم‌افزایی فعالین صنعت بیمه نیز می‌انجامد.

 

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌