۱۸ شهریور ۱۴۰۲ | 18:01
کد خبر : 139108

اکوسیستم بانکداری باز بانک ایران زمین، گامی به سوی مشتری مداری

امروزه تحول دیجیتال، صنعت بانکداری را همچون صنایع دیگر تحت تاثیر قرار داده و از دلایل اصلی در تغییرات اکوسیستم صنعت بانکی است به طوری که بانکداری باز در حال حاضر در مقابل بانکداری سنتی که در آن فعالیت‌های بانکی صرفا حول محور پول و چک قرار داشت، قرار دارد و به سرعت در دنیا نیز در حال رواج است. در این نوع شیوه بانکداری، به کمک توسعه فناوری اطلاعات، اکثر خدمات بانکی دیگر نیازی به شعب ندارند. در واقع خدمات حضوری جای خود را به خدمات غیرحضوری داده است. به همین جهت دیگر ارائه خدمات بانکی محدود و در انحصار بانک‌ها نبوده و بانک‌ها صرفا به عنوان تسهیل‌گر و بستری برای انجام امور بانکی قلمداد می‌شوند.

امروزه مشتریان بانک ها خواهان خدمات متنوع و با کیفیت هستند، از این رو بانک های کشور بایستی به بازآفرینی نوآوری های جدید و به سمت  بانکداری باز روی آورند. حرکت به سمت بانکداری باز و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های همکاری با کسب وکارهای نوآورانه, به عنوان یکی از راهبردهای کلان بانکی می تواند افق روشنی برای حفظ بقا و موجودیت خدمات بانکی ترسیم نماید. در واقع، بانکداری باز، تجربه بانکی مشتریان را به چندین روش بهبود می‌دهد. این نوع بانکداری، زمینه رقابت بین بانک‌‌ها را در بخش خدمات مالی فراهم کرده و منجر به ارائه فناوری بهتر و نیز ارائه خدمات بهتر به مشتریان می‌‌شود.

در سال های اخیر بانک ایران زمین ارائه سرویس های بانکداری باز به مشتریان را از طریق سامانه بوم ایران زمین اجرایی کرده است و با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا، هوش مصنوعی و داده کاوی اطلاعات مشتریان، خدمات متناسب با نیاز آنان را ارائه می دهد و این امکان را به مشتریان می دهد که علاوه بر دسترسی به خدمات گسترده بانکی، بتوانند با ترکیب اطلاعات بانکی خود در یک جا، تصویری دقیق تری از وضعیت مالی خود را استخراج کند.

با توجه به این که در بانکداری باز، واسطه‌هایی نظیر شرکت‌های مالی، فین‌تک‌ها، استارت‌آپ‌ها و سایر کسب‌و‌کارها نقش اصلی را در ارائه خدمات در شبکه بانکی ایفا می‌کنند. این شرکت‌ها به مدد پیشرفت تکنولوژی و توسعه رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API)، داده‌های موردنیاز خود را از بانک می‌گیرند و با تهیه نرم‌افزارهایی در پلتفرم‌های مختلف و در بستری امن و مطمئن، خدمات را به نحو بهتر، کارآمدتر و ارزانتر به مشتریان ارائه می‌دهند؛بانک ایران زمین از طریق پلتفرم فراز خود با ایجاد یک اکوسیستم بانکی متفاوت، فرصت مناسبی را برای کسب و کار‌های مختلف و مخصوصاً استارت‌آپ‌ها و فین تک‌ها فراهم کرده است تا با استفاده از روش‌های نوآورانه در کنار انواع سرویس های بانکی، اقدام به تولید و ایجاد محصولات جدید خود کرده و به سودآوری برسند.

شرکت توسعه فناوری های روز بانک ایران زمین با نام اختصاری فراز به همراه مرکز نوآوری ایران زمین به عنوان بازوهای فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، در بستر پلتفرم فراز ایران زمین بیش از ۳۰۰ سرویس بانکی به صورت واسطه های برنامه نویسی استاندارد (API) عرضه کرده و علاوه بر این بسیاری از خدمات بانکی را در قالب ویجت ارائه کرده است که ضمن ارتقاء امنیت، موجب تسهیل در فرآیندها و پیاده‌سازی و ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان این بانک نیز شده است.  افراد با استفاده از بانکداری باز می‌توانند به جای استفاده از خدمات فیزیکی و حضوری، از امکانات مجازی ایجاد شده بهره ببرند. مشتریان این بانک می توانند برای آشنایی بیشتر با سرویس های بوم فراز به آدرس https://farazware.ir مراجعه کنند.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌