۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | 19:09
کد خبر : 117753

قائم مقام بیمه مرکزی در نشست خبری امروز خود عنوان کرد؛

در ضریب نفوذ صنعت بیمه در منطقه رتبه اول و در خاورمیانه رتبه هفتم را داریم

مجید مشعلچی قائم مقام و سخنگوی بیمه مرکزی درباره ضریب نفوذ صنعت بیمه با بیان اینکه در منطقه رتبه اول و در خاورمیانه رتبه هفتم را داریم گفت: طبق برنامه مقرر شد ضریب نفوذ به ۳.۲ درصد برسد.

به گزارش برداشت روز، مجید مشعلچی قائم مقام و سخنگوی بیمه مرکزی در نشست خبری درباره اتصال صنعت بیمه به سامانه درمان پرونده الکترونیک سلامت اظهار کرد: در موضوع نسخه های الکترونیکی نقشی به نهاد ناظر بیمه داده نشده است اما به دلیل اینکه این موضوع به نفع مردم بود مقرر شد زیرساخت های ابتدایی انجام شود.

وی افزود: این ماموریت خودخواسته از چند ماه گذشته آغاز شده و چند شرکت به سامانه سپاس وصل شدند و مابقی شرکت ها تا دو هفته آینده وصل خواهند شد.

سخنگوی بیمه مرکزی گفت: شرکت های بیمه ای که دارای پرتفوی درمان هستند تا یک ماه به سامانه مربوطه در وزارت بهداشت وصل خواهند شد تا تبادل اطلاعات بین شرکت ها و وزارت بهداشت تسهیل شود.

وی درباره هزینه ای که از سوی بیمه مرکزی به برخی نهادها بابت کاهش تصادفات پرداخت می شود بیان کرد: امسال مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در این بخش به سازمان راهداری، اورژانس و پلیس پرداخت شده است و این مبلغ به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که برای بررسی به مجلس رفته است اما این مبلغ در توان صنعت بیمه نیست.

قائم مقام بیمه مرکزی تصریح کرد: مقرر بود در قبال پرداخت این هزینه شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم اما شاهد این موضوع نیستیم ، در بودجه ۱۴۰۲ ارائه گزارش سه ماهه از طرف نهادهای دریافت کننده عوارض از اصل بیمه ثالث را گنجاندیم هر چند پرداخت این عوارض منوط به گزارش دهی نشده اما فشار برای گزارش دهی زیاد است.

مشعلچی درباره انتقادات از تعداد شرکت های بیمه در کشور گفت: درباره تعداد شرکت ها اختلاف نظر وجود دارد اما در حال حاضر در حال حرکت کردن به سمت ارائه مجوز به شرکت‌های تخصصی مانند غیر زندگی و اتکایی و شرکت هایی که تمام فرایند شأن فناور پایه باشد.

وی درباره کیفیت شرکت های بیمه خاطرنشان کرد: نهاد ناظر بر تسهیل خدمات، رضایت پذیری، فناور بودن و تبادل دو طرفه بین بیمه گر و بیمه گذار متمرکز است.

مشعلچی در پاسخ به این سوال که آیا صنعت بیمه بودجه‌ای برای کسب‌وکارهای اینترنتی که به دلیل اختلال در اینترنت آسیب دیده‌اند در نظر گرفته است، گفت: باید بررسی شود که آیا این موضوع در حیطه وظایف بیمه مرکزی است یا خیر.

مبدأ و ماخذ این موضوع وزارت اقتصاد است و اگر این وزارتخانه تشخیص دهد باید بررسی کنیم .سخنگوی بیمه مرکزی درباره پوشش بیمه سایبری بیان کرد: در چند شرکت بیمه ای آغاز شده و ریسک کسب و کار مجازی را پوشش می دهند اما بودجه ای برای کسب و کارهایی اینترنتی که خسارت دیده اند اختصاص نیافته است.

مشعلچی درباره ضریب نفوذ صنعت بیمه با بیان اینکه در منطقه رتبه اول و در خاورمیانه رتبه هفتم را داریم گفت: طبق برنامه مقرر شد ضریب نفوذ به ۳.۲ درصد برسد.

وی خاطرنشان کرد: طی ۹ ماهه امسال رشد حق بیمه ۵۷ درصد رشد داشته است و انتظار داریم تا پایان سال نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته باشد.

همچنین در این نشست محمود حق وردیلو معاون نظارت مالی بیمه مرکزی درباره اظهار نظرهایی درباره فرار مالیاتی یکی از شرکت‌های بیمه ای گفت: معافیت مالیاتی در بیمه زندگی پیش بینی شده اما درصدی برای آن مشخص نشده است.

وی گفت: بر اساس گزارش هایی که درباره تخلف یکی از شرکت‌های بیمه دریافت شد، تیمی مامور بررسی این موضوع شد؛ گزارش اولیه ارائه شده اما هنوز به قطعیت در این باره نرسیدیم در صورت اثبات تخلف با شرکت مربوطه برخورد می‌کنیم.

 

 

لباسکار صنعتی کسا