۰۱ بهمن ۱۴۰۱ | 21:59
کد خبر : 116482

با حضور دبیرکل سندیکای بیمه گران؛

حضور بیمه تجارت‌نو در نخستین همایش تخصصی کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه

نخستین همایش تخصصی کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه، با حضور دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران، دکتر مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی، علی استاد هاشمی معاون نظارت بیمه مرکزی، دکتر داود کریمی عضو هیات مدیره و معاون مرکز توسعه و نوآوری بیمه تجارت‌نو ومرتضی اصلانی دبیر کانون حسابرسان داخلی و جمعی از مدیران عامل شرکت های بیمه، سه‌شنبه ۲۶ دی ماه در سالن اصلی همایش‌های هتل بزرگ ارم برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، زهره تاجداری رئیس اداره حسابرسی عملیات بیمه‌گری شرکت بیمه تجارت‌نو و عضو هیات مدیره کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه در این جلسه، مهم‌ترین هدف از برگزاری این نشست را آموزش به کارشناسان حسابرسی داخلی شرکت‌های بیمه‌ای و بازبینی مفاهیم حسابرسی در صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: آشنایی حسابرسان با مفاهیم پیشرفته حسابرسی داخلی و تغییر رویکرد سنتی آنان، یکی از مباحث اصلی این همایش است.

در ادامه دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز در این همایش به اهمیت آموزش مباحث روز حسابرسی به فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: حسابرسی داخلی نیاز اصلی شرکت‌های بیمه‌ای است، چرا که منجر به اتخاذ تصمیم های کارآمد و موثر درمورد عملکردهای آتی شرکت می‌شود.

سید محمد کریمی با بیان این که شرکت‌ها باید نگرش ویژه‌ای به موضوع حسابرسی داخلی داشته باشند، خاطرنشان کرد: مکانیزم‌های نظام راهبری حسابرسی داخلی از یک طرف می‌تواند به کاهش تضاد بین حسابرس مستقل و شرکت و از طرف دیگر به بهبود کیفیت گزارشگری مالی منجر شود.

در بخشی از این همایش دکتر محمدی‌پور یکی از اعضای کمیته علمی و داوری تخصصی مقالات اختصاصی نشریات بین المللی در این نشست، نقش و وظایف اصلی حسابرسان را،بررسی و ارزیابی سیستم کنترل‌های داخلی، بررسی فرایندهای عملیاتی با رویکرد مهندسی ارزش و ارزیابی خطرات شرکت و کارایی تلاش‌های مدیریت ریسک عنوان کرد.

محمدی پور به نقش تحولات دیجیتال در حوزه حسابرسی داخلی اشاره کرد و گفت: این تحولات برای شرکت‌های بیمه‌ای مزایای بسیاری اعم از صرفه جویی در وقت، امنیت بیشتر و ایجاد قراردادهای هوشمند را به همراه خواهد داشت، بنابراین اگر حسابرسان داخلی در این مسیر با شرکت‌ها همگام نباشند، در واقع به وظایفشان به درستی عمل نکرده‌اند.

در پایان این همایش، از اعضای کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه قدردانی شد.

 

روابط عمومی بیمه تجارت‌نو

 

لباسکار صنعتی کسا