۱۴ تیر ۱۴۰۱ | 22:56
کد خبر : 96381

افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی غول بورسی

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از دستیابی به معادن جدید در این شرکت خبر داد.

به گزارش برداشت روز، ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در نشست خبری عصر امروز این شرکت گفت: افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی در پیش داریم.

مدیرعامل چادرملو بیان کرد: با توجه به صحبت های رهبری در خصوص انقلاب معدنی باید تمامی تمرکزها را بر اکتشاف و افزایش تولید بگذاریم.

آیا سنگ آهن چادرملو در حال اتمام است؟

تقی زاده در این نشست خبری گفت: به هیچ عنوان کمبود ذخیره سنگ آهن نداریم و با برنامه‌هایی که داریم نگران تامین مواد اولیه چادرملو تا بیش از ۲۰ سال آینده نیستیم. معدن d۱۹ یکی از مناسب‌ترین جایگزین‌ها برای تامین مواد اولیه پایدار واحدهای فولادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خواهد بود. عملیات باطله برداری این پروژه به سرعت در حال اجراست.

وی گفت: به زودی حامل خبرهای خوبی در ارتباط با دستیابی به منابع جدید سنگ آهن از سوی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خواهیم بود.

چالش برق برای تولید

مدیرعامل چادرملو تصریح کرد: سال قبل به دلیل محدودیت‌های برق، کاهش ۱۵۰ هزار تنی تولید شمش داشتیم که خسارتی معادل ۵۰ میلیون دلار برای چادرملو در پی داشت.

تقی زاده گفت: ۱۰ پروژه از ۴۸ پروژه پیشران اقتصاد را چادرملو انجام می‌دهد که همگی به سرعت در حال انجام است.

مدیرعامل چادرملو بیان کرد: اولویت ما فروش سنگ آهن، گندله و سایر محصولات این شرکت از طریق بورس کالاست اما این فروش باید در سازکار شفاف و بدون قیمت گذاری دستوری انجام شود.

مرکز دیسپچینگ معدن چادرملو

در حاشیه بازدید خبرنگاران از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو علی محمد رحمانی مدیر مرکز دیسپچینگ معدن چادرملو گفت: این مرکز توسط شرکت دانش بنیان بیستون کویر یزد برای کنترل هوشمند ماشین آلات معدنی و عملیات معدن کاری هوشمند راه اندازی شده است.

مدیر مرکز دیسپچینگ معدن چادرملو بیان کرد: این مرکز در افزایش ایمنی معدنکاری و کاهش مصرف سوخت و افزایش تولید نقش بسزایی داشته است.

راندمان خروجی کنسانتره

امید علی رحمانی مدیر تولید شرکت صنعتی معدنی چادرملو نیز گفت: نوار نقاله‌ها خارجی بود اما در حال حاضر بخشی از نوار نقاله‌ها تولید بومی شده است. به طور کلی راندمان خروجی کنسانتره ما ۷۰ درصد بار ورودی سنگ آهن است.

میانگین مصرف آب در چادرملو

مدیر تولید شرکت صنعتی معدنی چادرملو گفت: سیستم تصفیه آب قوی داریم، میانگین مصرف آب برای هر تن کنسانتره ۳۷ صدم درصد و برق ۲۰ تا ۲۵ کیلو وات است.

۳۰ هزار قطعه بومی سازی شده است

علی شاکرمی مدیر پشتیبانی چادرملو گفت: تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار قطعه مورد نیاز واحدهای معدنی و صنعتی با کمک شرکت‌های داخلی توانمند داخلی و دانش بنیان داخلی سازی شده است.

وی افزود: در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سال ۱۴۰۰ برابر با ۲۸.۲۳ درصد نسبت به برنامه جلو هستیم.

وی در ارتباط با مهندسی معکوس و داخلی سازی در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بیان کرد: طی قراردادی که با ماشین سازی اراک داریم برخی قطعات قرار است داخلی سازی شود. در صورت موفقیت برای داخلی سازی دستگاه‌های پیشرفته وارد عمل خواهیم شد.

 

 

صدای بورس – محبوبه قرمزچشمه

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا