۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | 19:56
کد خبر : 9550

پیام مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به مناسبت روز جهانی محیط زیست

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با صدور پیامی فرارسیدن 5 ژوئن مصادف با 16 خرداد روز جهانی محیط زیست را گرامی داشت و آغاز هفته ملی محیط زیست را به همه تلاشگران، دوستداران و حامیان محیط زیست تبریک گفت.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، در پیام دکتر فریدون فدایی دولت به مناسبت روز جهانی محیط زیست آمده است:
«مولفه هایی چون امنیت غذایی و کیفیت زندگی بشر به محیط زیست سالم وابسته است و اکنون هوایی که تنفس می‌کنیم، غذایی که می‌خوریم و آبی که ‌می‌نوشیم و همه‌ی آنها از طبیعت خداوندی به ما هدیه شده است که باید ضمن پذیرش ارزش محیط زیست طبیعی در برابر حفاظت از آنها گام‌های اساسی برداریم چرا که خواه و ناخواه باید بپذیریم که نخستین قربانی تخریب محیط زیست، انسان است.
در اهمیت و توجه به روز جهانی محیط زیست با عنوان «تنوع زیستی؛ فراخوان اقدام به مقابله با انقراض فزاینده گونه‌ها و تخریب جهان طبیعی» باید این نکته را یادآور شد که زیست بوم‌های سالم غنی از تنوع زیستی در جهان، نقش بسزایی در تداوم حیات انسان دارند و به روش های مختلف از زندگی انسان محافظت می‌کنند و نتایج مثبتی اعم از تصفیه آب گرفته تا تضمین نمودن خوراک‌های لازم و مغذی و داروهای پایه طبیعی را برای انسان به ارمغان می آورند، از این رو مقابله با انقراض تنوع زیستی نیازمند اقدام جهانی و فعالیت و برنامه ریزی همه ی سازمانها بویژه تشکل های مردم نهاد می باشد.
اکنون همه گیری کویید ۱۹ در جهان؛ نمونه ای بارز از پیوند سلامتی انسان با کره زمین است و این پیش بینی دانشمندان دور از ذهن نخواهد بود که اگر ما رفتارمان را نسبت به زیست بوم های وحشی تغییر ندهیم، در معرض خطر شیوع ویروس های بیشتری خواهیم بود.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد به منظور تحقق شعار ملی هفته محیط زیست «جهش تولید ، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران»، علی رغم اخذ مجوزهای زیست محیطی برای استقرار صنایع نوین و پیشرفته نیز در اجرای پیوست‌های زیست محیطی صنایع مستقر در این کانون صنعتی اهتمام ویژه دارد. سازمان منطقه ویژه لامرد در سال جاری موفق به کسب گواهینامه‌های مدیریت زیست محیطی( ایزو ۱۴۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵) و نظام مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE MS) شد که اجرای این مهم گامی موثر در هماهنگی با شاخص های جهانی در حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی ها می باشد.
این سازمان در راستای حفظ محیط زیست و تحقق توسعه پایدار، برنامه های مختلفی را در دست اجرا دارد و متناسب با اختصاص بودجه ها و حمایت های سازمانی نیز تعهد ۲۵ درصدی در ایجاد فضای سبز با استفاده از گونه های بومی را محقق می سازد.
با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته، لازم است تا رسیدن به سطح مطلوب محیط زیست و تحقق اهداف توسعه پایدار، به عنوان یک ارزش استراتژیک در سازمان منطقه ویژه لامرد در اولویت برنامه ها باشد و ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی در سطوح مختلف سازمانی، جزو وظایف تمامی مدیران، سرپرستان و کارکنان تعریف شود.
اینجانب روز جهانی محیط زیست را گرامی داشته و از تلاش تمامی همکاران در عرصه محیط زیست سپاسگزاری می‌نمایم. امید است با توکل و استعانت از خداوند متعال و با بهره گیری از توان بالقوه موجود در سازمان، شاهد تحقق اهداف توسعه پایدار در این مجموعه باشیم.»
«گفتنی است امسال روز جهانی محیط ‌زیست با عنوان «تنوع زیستی؛ فراخوان اقدام به مقابله با انقراض فزاینده گونه‌ها و تخریب طبیعت» نامگذاری شده است. همچنین هفته ملی محیط زیست امسال با شعار «جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران» از تاریخ ۱۷ خرداد آغاز می شود و اجرای برنامه ها تا ۲۳ خردادماه پایان می یابد. عناوین روزهای هفته ملی محیط زیست به شرح زیر اعلام شده است:
جهش تولید، صنعت سبز و توسعه پایدار (۱۷ خرداد)- پاسداشت تلاشهای محیط بانان برای حفظ تنوع زیستی (۱۸ خرداد)- مشارکت مردمی، خانواده و فرهنگ سازی محیط زیست (۱۹ خرداد)- تنوع زیستی، پسماند و آموزش (۲۰ خرداد)- حفاظت از تالاب ها، حفظ تنوع زیستی (۲۱ خرداد)- هوای سالم، بحران های زیست محیطی و تنوع زیستی (۲۲ خرداد)- مسئولیت اجتماعی و حفظ محیط زیست (۲۳ خرداد)»

لباسکار صنعتی کسا