۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | 19:50
کد خبر : 91343

مهندس پیرمحمدی ، مدیرعامل ساپکو در دوازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز:

تولید صنعتی، ضامن ارزش پول ملی و رشد اقتصادی است

در دوازدهمین همایش بین المللی موتورهای درون‌سوز ، مهندس پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو، توسعه صنعتی اغلب کشورهای پیشرفته را مدیون تولید صنعتی دانست و اظهار داشت:تولید، ضامن ارزش پول ملی و رشد اقتصادی کشورهاست و بخش مهم تولید صنعتی به پشتوانه تحقیقات علمی وابسته است.

به گزارش برداشت روز، وی دانشگاه‌های کشور را پشتوانه تحقیقات و زمینه‌ساز ارتقای تولید صنعتی دانست و اظهار داشت: تولید باکیفیت به پشتوانه تحقیقات ، مسیر ترقی و پیشرفت را سپری خواهد کرد و به مدد تلاش ، کوشش و اقدامات انجام شده در سی سال گذشته ، تولید صنعتی کشور بر اساس نیاز مشتریان و با تحولات عظیم همراه بوده است .

مدیرعامل ساپکو با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰۰ قطعه‌ساز در صنعت خودرو اظهار داشت: صنعت خودرو در شرایط دشوار تحریم به حیات پرافتخار خود ادامه داده و باعث رشد و ارتقای زنجیره تامین و تولید بوده است و امر تولید در صنعت خودرو در شرایط محدودیت سوییفت هم لحظه‌ای با رکود همراه نبوده است و مفتخریم که در سال گذشته در گروه صنعتی ایران خودرو روند افزایش تولید ادامه یافته و برنامه‌ریزی تولید ۷۵۰ هزار خودرو در سال جاری ، تدوام این مسیر پرافتخار خواهد بود.

مهندس پیرمحمدی صنعت خودرو را لوکوموتیو صنایعی نظیر فولاد و پتروشیمی و … دانست و گفت: مایه افتخار است که صنعت خودرو به عنوان بزرگترین خریدار فولاد، آلومینیم و مواد اولیه ، ۹۲ درصد ورق‌های فولادی با استحکام کششی بالا را از صنعت فولاد داخلی تامین کرده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حمایت دست اندرکاران از این سرمایه عظیم ملی ، صادرات محصولات گروه صنعتی در سال گذشته به کشورهای همسایه را مایه مباهات جمهوری اسلامی دانست و گفت: تعامل هدفمند وسودمند تحقیقات دانشگاهی و امر خطیر تولید پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه های کشور به درستی شکل گرفته و این امر در صنعت خودرو با ایجاد باور ما می‌توانیم به تعالی رسیده است.

وی با اشاره به بروزرسانی ۳ محصول موتور درگروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته اظهار داشت: جوانان متخصص ما در صنعت خودرو با تلاش شبانه‌روزی به دنبال رشد اقتصادی هستند و رشد اقتصادی به معنای واقعی، نیازمند افزایش بهره‌وری است و افزایش بهره وری با افزایش تولید و حمایت بخردانه از صنعت داخلی محقق خواهد شد.

مدیر عامل ساپکو با تاکید بر ضرورت تصویب قانون خودرو اظهار داشت: رشد صنعت خودرو، نیازمند تصویب قانون خودروست و سیاست‌گذای‌های متناقض و دخالت‌های فاقد تخصص، ‌آفت جان صنعت خودرو به عنوان یک سرمایه عظیم ملی خواهد بود.

 

اداره اطلاع رسانی ساپکو

لباسکار صنعتی کسا