۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | 23:46
کد خبر : 89709

تولید 788 میلیارد تومان حق بیمه در «آسیا»

بیمه آسیا نخستین ماه را با ۳۰ درصد رشد تولید آغاز کرد

شرکت بیمه آسیا در فروردین‌ماه امسال بیش از 788 میلیارد و 143 میلیون تومان حق بیمه در رشته‌های مختلف تولید کرده است.

به گزارش برداشت روز، ، شرکت بیمه آسیا که با نماد «آسیا» در بورس تهران فعالیت می‌کند، گزارش فعالیت یک ماهه نخست ۱۴۰۱ خود را در سامانه کدال منتشر کرده که براساس آن این شرکت ۷۸۸ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان حق بیمه تولید و بیش از ۴۰۴ میلیارد و ۵۴۹ میلیون تومان نیز خسارت پرداخت کرده است.

این شرکت در یک ماهه نخست سال ۱۴۰۰ رقمی معادل ۵۳۹ میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان حق بیمه و ۳۷۶ میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومان نیز خسارت پرداخت کرده بود. براین اساس حق بیمه تولید شده در فروردین ماه امسال ۲۴۸ میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومان از فروردین ماه ۱۴۰۰ بیشتر بوده و تقریبا بیش از ۳۰ درصد رشد کرده است. همچنین خسارت پرداختی نیز ۲۸ میلیارد و ۳۹۱ میلیون تومان افزایش داشته است.

بیشترین بیمه‌نامه فروخته شده در این شرکت، ثالث اجباری با سهم ۴۱ درصدی (معادل ۳۲۱ میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومانی) و بدنه خودرو با سهم ۱۲ درصدی (معادل ۹۳ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومانی بوده است.

از سوی دیگر سومین بیمه‌نامه پرفروش این شرکت هم بیمه نامه درمان با سهم ۱۱ درصدی (معادل ۸۶ میلیارد و ۸۸۱ میلیون تومان) بوده است.

بیشترین خسارت پرداختی متعلق به رشته درمان با سهم ۴۱ درصدی(معادل ۱۶۷ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومانی) بوده است. با این حال اگر بخواهیم ۴۱ درصد خسارت پرداختی بیمه آسیا در این ماه را با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ که ۵۲ درصد بود، مقایسه کنیم، متوجه کاهش میزان خسارت پرداختی در این رشته خواهیم شد.

بعد از رشته درمان، به ترتیب بیشترین خسارت در رشته‌های ثالث اجباری با سهم ۲۰ درصد و بدنه خودرو با سهم ۱۷ درصد(به ترتیب معادل ۷۹ میلیارد و ۶۲۶ میلیون و ۱۶ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان) بوده‌اند.

لباسکار صنعتی کسا