۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | 21:16
کد خبر : 8872

چگونه از تلفن ‌‌‌‌بانک سامان استفاده کنیم؟

تلفن ‌‌‌‌بانک سامان یک تلفن گویاست که شما را برای دریافت خدمات راهنمایی می‌کند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک سامان، شما با داشتن یکی از انواع حساب‌‌های بانک سامان می‌توانید برای استفاده از خدمات تلفن ‌‌‌‌بانک درخواست داده و رمز دسترسی به آن را از باجه‌های بانکداری الکترونیک مستقر در شعبه‌های بانک دریافت کنید. توصیه‌‌‌‌ می‌‌کنیم برای افزایش امنیت حساب‌‌‌‌های خود، در اولین فرصت این رمز را ازطریق بخش تنظیمات سامانه‌‌‌‌ تلفن‌‌‌‌بانک تغییر دهید.

توجه کنید که تعداد کاراکترهای رمز حداقل ۴ رقم و حداکثر ۸ رقم باشد و با عدد صفر شروع نشود. ازآنجا‌که رمز تلفن ‌‌‌‌بانک روی شماره‌‌‌‌ مشتری شما صادر می‌‌‌‌شود و نه حساب‌‌‌‌های‌‌‌‌تان، نیازی به دریافت رمزهای جداگانه برای انواع حساب‌‌‌‌های‌‌‌‌ خود ندارید. ابزار استفاده از این خدمت یک خط تلفن ثابت یا همراه است. با برقراری تماس با شماره‌‌‌‌ ۶۴۲۲-۰۲۱ می‌توانید از انواع خدمات قابل ارائه در این سامانه‌‌‌‌ استفاده کنید.

امکانات تلفن‌‌‌‌ بانک سامان

استفاده از تلفن ‌بانک سامان انجام راحت، ایمن و بدون هزینه‌‌‌‌ بسیاری از امور بانکی را به شرح زیر فراهم می‌کند:

اطلاع از موجودی لحظه‌‌‌‌ای سپرده‌‌‌‌ها و حساب‌‌‌‌های‌‌‌‌تان در بانک سامان

دریافت اطلاعات سه گردش آخر حساب‌‌‌‌های‌‌‌‌تان در سامان به‌‌‌‌صورت شنیداری

انتقال وجه به حساب‌‌‌‌های سامان دیگران و خود

انتقال کارت به کارت سامانی

توجه داشته باشید شما می‌توانید سقف انتقال‌‌‌‌وجه روزانه و ماهانه‌‌‌‌ خود را در فرم درخواست خدمات تلفن ‌بانک تعیین کنید. در غیر این صورت سقف انتقال وجه روزانه‌‌‌‌ و ماهانه‌‌‌‌ شما بر مبنای ارقام پیش‌فرض خواهد بود. از بخش تنظیمات تلفن‌‌‌‌ بانک می‌‌‌‌توانید این سقف را کاهش دهید و چنانچه قصد افزایش سقف آن را دارید، باید به یکی از شعبه‌های سامان بیایید.

دریافت گردش‌‌‌‌ حساب‌‌‌‌ از طریق نمابر. ازطریق نمابر تلفن ‌‌‌‌بانک سامان می‌توانید برای حداکثر ۹۰ روز پیش‌‌‌‌از تاریخ درخواست خود، گردش حساب دریافت کنید.

عملیات چک شامل اطلاع از وضعیت چک‌های صادر‌شده یا واگذار‌شده، ثبت مبلغ و تاریخ هر شماره چک‌‌‌‌ صادر‌شده برای پیشگیری از سوء‌‌‌‌استفاده‌‌‌‌های احتمالی و مسدود کردن یک برگه چک برای موارد پیش‌‌‌‌بینی‌نشده. از زمان انسداد یک برگه چک ازطریق تلفن‌‌‌‌بانک، شما یک هفته فرصت دارید تا نامه‌‌‌‌ قضایی مربوط به انسداد چک را به یکی از شعبه‌های بانک ارائه دهید.

عملیات کارت شامل مسدود کردن کارت‌‌‌‌های برداشت سامان

پرداخت قبض‌های خدمات شهری شامل گاز، برق، تلفن ثابت، تلفن همراه، آب و فاضلاب

خدمات مربوط به تنظیمات موردنظر شما خدمتی همچون تغییر رمز تلفن ‌‌‌‌بانک

حذف محدودیت‌‌‌‌های زمانی و مکانی برای دریافت برخی خدمات بانکی و صرفه‌‌‌‌جویی در زمان و انرژی شما

چگونه کاربر تلفن ‌‌‌‌بانک سامان شویم؟

• با همراه داشتن اصل شناسنامه وکارت‌ ملی خود به یکی از شعبه‌های بانک سامان بیایید.

• اگر شما از مشتریان حقیقی سامان هستید، با معرفی شماره‌ مشتری خود و تکمیل فرم دستور صدور سامان‌کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونیکی، می‌توانید رمز تلفن‌بانک خود را دریافت کنید.

• اگر شما از مشتریان حقوقی سامان هستید، نماینده‌ شرکت را در یک نامه رسمی نوشته‌شده در سربرگ شرکت با امضای دارندگان امضای مجاز و مُهر شرکت به ما معرفی ‌کنید. این نماینده فرم دستور صدور سامان‌کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونیکی را که توسط دارندگان امضای مجاز شرکت تکمیل، امضا و مهر شده است به شعبه تحویل می‌دهد و رمز تلفن‌بانک را تحویل می‌گیرد.

• اگر شما از مشتریان بانک سامان نیستید، به‌عنوان یک شخص حقیقی با تکمیل فرم‌های مشخصات مشتریان حقیقی، فرم دستور افتتاح حساب برای اشخاص حقیقی و فرم شرایط و مقررات انواع حساب‌ها و فرم دستور صدور سامان‌کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونیکی، حساب یا سپرده‌ای را افتتاح کرده و رمز تلفن‌بانک خود را دریافت‌ کنید. ارائه‌ رمز تلفن‌بانک به اشخاص حقوقی، پس‌از افتتاح حساب و معرفی امضاداران مجاز امکان‌پذیر است و نیازی به افتتاح حساب برای تک‌تک امضاداران نیست.

• پس‌از ثبت و پذیرش درخواست شما در شعبه، رمز دسترسی به خدمات تلفن ‌‌‌‌بانک سامان را در اختیارتان قرار می‌‌‌‌دهیم.

لباسکار صنعتی کسا