۰۹ خرداد ۱۳۹۹ | 21:13
کد خبر : 8659

کارگزاری بورس بیمه ایران در بین ۱۰ شرکت برتر بورسی قرار گرفت

در پایان اردیبهشت سال ۹۹ که بیش از ۲۴۹.۳ هزار میلیارد تومان در بورس معامله شد، ۱۰ کارگزار برتر با انجام ۵۱ درصد از کل معاملات ، ۱۲۷.۱ هزار میلیارد تومان را به تنهایی جابجا کردند که در بین این شرکت ها کارگزاری بورس بیمه ایران نیز قرار داشت.

به گزارش برداشت روز، به نقل از بورس پرس، بورس تهران با اتمام دومین ماه سال، ۴۰ روز کاری را سپری کرد و طی آن افزون بر ۳۳۵ میلیارد سهم به ارزش بالغ بر ۳۵۱.۲ هزار میلیارد تومان توسط شرکت های کارگزاری دست به دست شد.

این آمار درحالی است که طی فروردین ماه بیش از ۱۲۰.۸ میلیارد سهم به ارزش ۱۰۱.۸ هزار میلیارد تومان در ۱۷ روز کاری معامله شد که در مقایسه با معاملات اردیبهشت با بیش از ۲۱۴.۲ میلیارد سهم به ارزش ۲۴۹.۳ میلیارد تومان حکایت از رشد ۷۷ و ۱۴۵ درصدی حجم و ارزش معاملات دارد.

در این حجم از معاملات شرکت های بورسی، ۱۰ کارگزار با سهم ۵۱ درصدی بیش از ۱۲۷.۱ هزار میلیارد تومان را به نام خود کردند تا ۱۲۲.۲ هزار میلیارد تومان دیگر نصیب ۹۷ کارگزار دیگر شود.

کارگزاری مفید در صدر این گروه با تکیه بر مشتریان خرد و کلان و رویه معاملات آنلاین، سهم ۱۹.۶۱ درصدی معاملات اردیبهشت را به خود اختصاص داد و کارگزاری آگاه نیز با سهم ۱۲.۵۲ درصدی در رتبه دوم ایستاد.

کارگزاری های فارابی، مبین سرمایه و بانک پاسارگاد هم به ترتیب با سهم ۳.۱۸ ،۳.۱۰ و ۲.۵۵ درصدی در رده های سوم، چهارم و پنجم ایستادند تا به این ترتیب از پله های اول تا پنجم در اختیار یک شرکت کارگزاری وابسته به بانک هم باشد.

در رده های بعدی هم کارگزاری های نهایت نگر، حافظ، صبا تامین، بورس بیمه ایران و سهم آشنا با انجام ۲.۵۵، ۲.۴۰، ۲.۰۳، ۱.۶۳ و ۱.۴۴ درصدی معاملات بورس قرار گرفتند.

در انتهای این جدول ۱۰۷ شرکتی هم ۱۰ کارگزاری پارس نمودگر، ارزش آفرین الوند، شاخص سهام، آبتین استاک، سهم یار، پارس ایده بنیان، جهان سهم، ساو آفرین، ایران سهم و بهین پویا با سهم صفر تا ۰.۰۷ درصدی ایستاده اند.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا