۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | 19:10
کد خبر : 84930

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس سیمین صنعت سبز کشور شد

در این مراسم از شرکت های سنگ آهن مرکزی ایران – بافق عنوان واحد صنعتی و معدنی سبز کشور تجلیل شد.

به گزارش برداشت روز، در ابتدای این مراسم علی یقطین عضو هیئت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز درختکاری گفت: استان های یزد، اصفهان و تهران تنش آبی آنها به شدت جدی و سفره های زیر زمینی آن هم کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه به مجموعه اقداماتی که در شرکت سنگ آهن مرکزی در حوزه بازچرخوانی آب انجام شده اشاره و افزود: بازچرخوانی و تصفیه آب سدهای باطله را به صورت جدی در دستور کارخود قرار داده و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد آب این سدها را استحصال می کنیم و در کارخانه فرآوری هم بازچرخوانی آن تکمیل و با مطالعاتی در حال انجام هست امیدواریم تا۷۵ درصد منابع آبی که در سد باطله است را بازچرخوانی و به پروسه تولید برگردانیم که این باعث می شود حجم زیادی از منابع آبی مصرفی کاهش پیدا کند. اقدام دوم استفاده از آب فاضلاب شهری بود و اینکه بتوانیم از تصفیه و بازچرخوانی منابع آبی استفاده کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی در حوزه خاک و آلودگی آن هم تصریح کرد: در حوزه خاک، اقداماتی انجام شده و آلودگی خاک در کارخانجات ما جدی نیست ولی مصر هستیم که کارشناسان محیط زیست بروی آن نظارت داشته باشند.

یقطین در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه انرژی های نو تاکید بر راه اندازی نیروگاه خورشیدی هستیم و کارهای مطالعات آن انجام در مزحله انتخاب مشاور هستیم.

در ادامه این مراسم نیره پورملائی مدیرکل محیط زیست استان یزد گفت: یک اصل مهم در محیط زیست که همیشه به آن احترام و سرمشق خود قرار می دهیم اصل ۵۰ قانون اساسی است که در جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی تلقی می شود همچنین هر گونه فعالیت اقتصادی و غیرآن که به تخریب محیط زیست انجام شود ممنوع است.

وی در ادامه افزود: محیط زیست به تنهایی حفظ نخواهد شد، امروز اگر توسعه صنعتی ومعدنی و در استانی هستیم که هم توسعه صنعتی و هم معدنی به واسطه معادنی که وجود دارد و صنایع وابسته به این صنایع شکل گرفته حقوق محیط زیست که جزء حقوق عامه هم محسوب می شود جزء و رکن اصلی وظایف شما صنعتگران است که باید حفظ شود.

پورملائی تصریح کرد: موضوع مهمی که در استان یزد وجود دارد بحث مولفه های مختلفی که برای تولید است که مهم ترین آن آب که در استان با کمبود مواجه هستیم. با توجه به محدودیتی که در حوزه آب داریم بهتراست به سمت روش های بهره وری برای استفاده بهینه از این منبع خدادای که به عنوان یک عامل محدود کننده است برویم .

مدیرکل محیط زیست استان یزد از شرکت سنگ آهن مرکزی به عنوان یکی از مجموعه های مهم در سطح استان و کشور نام برد و خاطرنشان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی یکی از مجموعه های بزرگ صنعتی و معدنی کشور است که به فعالیت در استان یزد و کشور معروف است که به افتخار می کنیم. یکی از مهم ترین مولفه هایی که این شرکت دارد یک پست های کوتاهی را برای معرفی شرکت تهیه کرده که می توانیم این صنعت را به عنوان صنعت گردشگری معرفی کنیم.

روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌