۰۶ اسفند ۱۴۰۰ | 20:51
کد خبر : 83653

رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

تولیدکنندگان نباید از حمایت‌ها سوءاستفاده کنند

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه تولیدکنندگان نباید از حمایت‌ها سوءاستفاده کنند، گفت: حمایت‌ها از برخی تولیدکنندگان نتیجه مطلوب را در پی نداشته است.

به گزارش برداشت روز، عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تولیدکنندگان نباید از حمایت‌ها سوءاستفاده کنند، گفت: حمایت‌ها از برخی تولیدکنندگان نتیجه مطلوب را در پی نداشته و ثمره این حمایت‌ها این بوده که تولیدکنندگان ما کالای با قیمت بالا و کیفیت پائین به بازار عرضه کرده‌اند.

وی افزود: متأسفانه در مورد صنعت خودرو ۲ شرکت خودروسازی مطرح کشور به یک حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده و دولت‌ها هیچ‌گاه به عنوان یک بنگاه اقتصادی به این دو شرکت خودروسازی نگاه نکردند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: تولیدات ما باید صادرات‌محور باشد و با تحقق این مسئله است که ما خواهیم توانست از بخش تولیدات صنعتی به موفقیت‌هایی دست یابیم.

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: دولت در بخش تولید باید نقش حمایت‌کننده و هدایت‌کننده داشته باشد، نه اینکه در عرصه حاضر نباشد و همان‌طور که گفتم باید به خوبی به نقش حمایتی و هدایت‌کنندگی خود عمل کند.

وی افزود: حمایت از تولیدکننده به ا ین معنا نیست که مصرف‌کننده محکوم به خرید و مصرف هر کالایی با هر قیمتی است، بلکه این حمایت‌ها فرصتی است تا تولیدکنندگان ما بتوانند شرایط رقابت با تولیدکنندگان خارجی را به دست آورند.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌