۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | 17:29
کد خبر : 80810

مدیرعامل بانک مهرایران خبر داد؛

پرداخت دو میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه در سال جاری

یوسف دهقانی،برداشت روز-مدیر عامل بانک مهر ایران از پرداخت حدود دومیلیون و سی وسه هزار فقره وام قرض الحسنه تا پایان دی ماه به مبلغ 458 هزار میلیارد ریال خبرداد.

سید سعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در نشست خبری خود با اشاره به نسبت ۸۱ درصدی مصارف به منابع این بانک، از رشد ۶۲ درصدی منابع در سال جاری نسبت به پایان سال گذشته ،اظهار داشت :این بانک با نسبت مطالبات به مصارف ۰.۵۸ درصد یعنی کمتر از یک درصد بعنوان تنها بانکی که کمترین میزان مطالبات را دارد مشغول فعالیت می باشد.
وی افزود:این بانک با کسب رتبه نخست شبکه بانکی کشور بنا به گزارش های موسسه عالی آموزش بانکداری ایران در صدر جدول شفافیت بانکی بدون هیچ بند حسابرسی قرار دارد.وی در ادامه به تعداد ۱۲ میلیون مشتری این بانک اشاره نمود و تصریح نمود از ابتدای سال جاری تا کنون ،تقریبا ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۳۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت نموده که نسبت به مدت مشابه خود رشد ۹۰ درصدی در تعداد و رشد ۲۱۳ درصدی در مبلغ را ثبت نموده است.
شمسی نژادبا اشاره به کفایت سرمایه حدود ۱۴ درصدی این بانک افزود:در اولین مجمع در سال آینده سرمایه بانک مهر از ۲۵۰۰هزار میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل بانک مهر ایران افزود:تسهیلات پرداخت شده به نهادهای حمایتی تا ۱۵ بهمن سال جاری حدود۶۳۱هزار فقره به مبلغ ۷۳ هزار میلیارد بوده است.
شمسی‌نژاد تصریح کرد: در حال تدوین برنامه تحول در حوزه قرض الحسنه هستیم که امیدواریم به زودی یک نقشه راه برای توسعه بانک‌های قرض‌الحسنه را تدوین‌ کنیم.
مدیرعامل بانک مهر ایران گفت: بیمه شخص ثالث جزو برنامه‌های اجرایی بانک است که مردم می‌توانند در قالب وام قرض الحسنه از آن استفاده می‌کنند.

شمسی نژاد افزود: برای بیمه تکمیلی هم با چند شرکت بیمه در حال مذاکره هستیم که بتوانیم در قالب قرض‌الحسنه، تسهیلات پرداخت کنیم. این تسهیلات در حوزه مدارس و سفر نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل بانک مهر ایران با اشاره به پرداخت وام بدون ضامن گفت: ما سامانه ضمان را در این رابطه داریم که پیش از این نیز براساس اعتبارسنجی و بدون ضامن براساس اطلاعات دیگر وام پرداخت می‌کردیم.

شمسی‌نژاد تصریح کرد: حرکت خوبی را در دستور کار داریم که بر این اساس سامانه ضمان علاوه بر اینکه به پایگاه داده‌های مختلف وصل است ‌بنا داریم تا به پایگاه‌های دیگر مانند شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز متصل شود تا به عنوان نمونه سهام عدالت افراد به عنوان وثیقه تسهیلات در نظر گرفته شود. یا اینکه با تعامل با سازمان ثبت احوال، اطلاعات اسناد و مالکیت افراد را نیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خدمت جدید دیگری را هم در دستور کار داریم که اگر در فرآیند پرداخت تسهیلات نیاز به اسناد ضمانتی بود به سمت فرآیند چک و سفته الکترونیکی برویم.
در بخش پایانی این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و شرکت فروشگاه زنجیره‌ای رفاه امضا شد که هدف آن اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای تامین بخشی از بهای کالا و خدمات متقاضیان خرید در قالب طرح حمایت از کالای ایرانی(کالا کارت) است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم بانک‌های قرض الحسنه تامین وام قرض الحسنه برای نیازهای ضروری مردم است، اظهار کرد: میزان نکول این وام‌ها در سیستم بانکی کشور بسیار اندک است.

شمسی‌نژاد تصریح کرد: براساس این تفاهمنامه مردم کارتی را از بانک دریافت می‌کنند که سقف مبلغ ۵۰ میلیون تومان در بازه ۱۲ ماهه است. میزان سود این تسهیلات ۳ درصد است که توسط فروشگاه رفاه پرداخت می‌شود و درواقع مردم با نرخ سود صفر درصد تسهیلات را در قالب کالاکارت دریافت خواهند کرد.

لباس کار صنعتی‌ | تجارتخانه آراد برندینگ