۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | 19:07
کد خبر : 80629

به مناسبت دهه فجر؛

تبلور مسئولیت اجتماعی در شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان

شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان با پایبندی به مسئولیت اجتماعی توانسته است استراتژی‌های زیست‌محیطی را در خدمت جامعه قرار دهد و با کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و بهبود عملکرد بگ فیلترهای موجود، از طرف سازمان محیط زیست به عنوان صنعت برتر انتخاب شود.

به گزارش برداشت روز، تعهد کسب و کار و تجارت به همکاری برای توسعه پایدار اقتصادی، کار با کارگران، خانواده‌های آنها، جامعه محلی و در نهایت، کل جامعه، برای آنکه بتوانند کیفیت زندگی‌شان را بهبود بخشد.

مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از عناصر مهم وجودی سازمان فولاد سنگ مبارکه اصفهان شناخته شده است. مسئولیت اجتماعی، مجموعه وظایف و تعهداتی است که سازمان باید برای حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن کار می‌کند، انجام دهد.

می توان عنوان کرد اساس بقای یک سازمان، با توجه به بروز مسائلی جدید در زمینه جهانی شدن تجارت، پیشرفت تکنولوژی، سرعت تغییر الگوهای مصرف، اثرات اجتماعی و زیست محیطی فعالیت‌های شرکت، تنها به مباحث اقتصادی مانند حداکثرکردن سود و توجه صرف به منافع سهامداران در فضای رقابتی محدود نمی‌شود، بلکه سازمان با مفهومی به نام مسئولیت اجتماعی به عنوان یک پارادایم جدید مدیریتی روبه‌رو است.

شایان ذکر است در این راستا، شرکت فولاد سنگ مبارکه اقدام به اخذ استانداردهای بین المللی ۱۴۰۰۱ و ۴۵۰۰۱ کرده و پایبندی به الزامات استانداردهای مذکور را سرلوحه کار خود قرارداده‌است. همچنین با شرکت در جایزه ملی تعالی سازمان تعهد خود به اصول مسئولیت های اجتماعی را نمایان کرده است.

این شرکت توجه خود را به رویکردی که در آن ایجاد کسب‌وکار مسئولانه و تعهد به شناسایی و تأمین منافع تمامی ذینفعان سازمان با روش‌های مناسب و بهره‌ور متبلور است، معطوف کرده است. شرکت فولادسنگ مبارکه، استراتژی‌های کلان خود را با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و در نظر گرفتن اهدافی همچون ارتقای سطح ایمنی و سلامت کارکنان، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، بهبود تعاملات اثربخش با جامعه تدوین کرده است.

در راستای جاری‌سازی این مهم، شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان پس از بررسی انواع مدل‌های مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی مطرح شده و همچنین با توجه به نظر جمعی از خبرگان حوزه علوم اجتماعی، مدل سه‌بُعدی carrol را انتخاب و با توجه به لزوم تناسب برنامه ریزی اقداماتی در این حوزه با استراتژیهای کلان صنعت فولاد و جایزه ملی مسئولیت اجتماعی مدیریتMSRA، برای اجرا ارائه کرده است.

با توجه به پایبندی شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان به مسئولیت‌های اجتماعی، این موضوع را افشا کرده تا ذینفعان نیز از این امر مطلع شوند. این‌کار به ذینفعان و جامعه اجازه می‌دهد که این شرکت را از سایر شرکت‌ها تمیز کنند.

به اقدامات قابل ذکر و شواهد عینی از پایبندی به این موضوع می‌توان به جذب کارکنان بومی منطقه، اقداماتی در راستای حفظ و ارتقای ایمنی و سلامت بهداشتی کارکنان، کمک به خیریه‌ها، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی با بهبود عمکرد بگ فیلترهای موجود، درخت‌کاری در سطح منطقه و انتخاب شرکت فولادسنگ از طرف سازمان محیط زیست به عنوان صنعت برتر اشاره کرد./

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌