۱۱ آذر ۱۳۹۸ | 12:58
کد خبر : 795

کوتاه سازی مسیر تامین مالی با اوراق گام

دستورالعمل اجرایی پذیرش و معاملات اوراق گام تدوین شده که قرار است به تصویب هیات‌مدیره سازمان بورس برسد.
  

 امیر هامونی-مدیرعامل فرابورس ایران،  امروز در نشستی تخصصی در دانشگاه الزهرا، به تبیین نقش اوراق “گام” در تامین مالی و رونق تولید در کشور پرداخت  و  گفت :در این پنل مهم‌ترین ویژگی اوراق گام در زمینه تامین مالی یک صنعت را کوتاه کردن فرایند تامین مالی است.

هامونی در ادامه افزود: به عنوان مثال اگر در زنجیره ارزش و تامین یک صنعت ۱۰ شرکت داشته باشیم و محصول هر شرکت، مواد اولیه شرکت بعدی باشد، هنگامی که این شرکت‌ها برای تامین مالی به بانک و بازار سرمایه مراجعه می‌کنند فرایند اخذ تسهیلات یا پذیرش در بازار سرمایه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تامین مالی برای این شرکت‌ها در مجموع شاید چند د-ه ماه زمان ببرد.

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران، اوراق گام می‌تواند این پروسه را به کمترین زمان ممکن کاهش دهد و این امر مهمترین ویژگی این اوراق به شمار می‌رود.

 وی در خصوص ملاحظات قانونی اوراق گام نیز عنوان کرد: مطابق با ماده ۲۶ قانون رفع موانع تولید، معاملات ثانویه تمامی اوراق باید در بازار سرمایه انجام شود و از آنجا که یک‌ششم زمان مربوط به پروسه تامین مالی اوراق گام در خصوص تهاتر میان اجزای تامین در بازار پول صوت می‌گیرد؛ مابقی زمان حضور این اوراق در بازار سرمایه پنج‌ششم کل دوره تامین مالی آن خواهد بود

مدیرعامل فرابورس در ادامه افزود: دستورالعمل اجرایی پذیرش و معاملات اوراق گام تدوین شده که قرار است به تصویب هیات‌مدیره سازمان بورس برسد.

هامونی توضیح داد: همانگونه که در خصوص اسناد خزانه اسلامی اطلاعات به سمت سپرده‌گذاری مرکزی می‌رود لازم است برای اوراق گام نیز  این کار صورت بگیرد. در حال حاضر اطلاعات بیش از ۷۰ هزار شرکت و پیمانکار مرتبط با اسناد خزانه اسلامی را داریم و اگر اطلاعات اوراق گام نیز از طریق سامانه‌های موجود تدوین شود، بعد از یک ماه می‌توانیم این اوراق را در فرابورس معامله‌پذیر کنیم.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا