۲۱ دی ۱۴۰۰ | 19:22
کد خبر : 77254

از خراسان تا کرمانشاه؛ روایتگری تجربه ۸ سال فعالیت شعبه های فعال بیمه تعاون

از سال 1392 که بیمه تعاون آغاز به کار کرد، دو شعبه خراسان رضوی و کرمانشاه به عنوان نخستین شعبه های این شرکت بیمه ای فعالیت خود را آغاز کردند که در این نوشتار به فعالیت آنها پرداخته می شود.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون: شعبه خراسان رضوی همزمان با تأسیس بیمه تعاون در تیرماه و شعبه کرمانشاه در بهمن ماه همان سال به عنوان شعبه های نخستین این شرکت بیمه ای فعالیت خود را آغاز کردند که بر این اساس در این نوشتار به عملکرد آنها پرداخته می شود.

مشهد؛ روایت ۸ سال فعالیت شعبه بیمه تعاون در جوار بارگاه رضوی
شرکت بیمه تعاون در تیر ماه سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در شهر مشهد آغاز کرده و با تمرکز بر ورود به بازارهای جدید شامل شرکت تعاونی ها ، فروش های خرد و همچنین عقد قرارداد با سازمانهای دولتی تلاش نمود تا سهم موثری از پرتفوی بیمه‌ای استان را کسب کند.
از ابتدای تاسیس شعبه در شهر مشهد با محوریت برنامه فروش مدونی که توسط ستاد مرکزی شرکت ابلاغ شده، هر ساله تلاش برای افزایش ۳۵ درصدی نسبت به سال قبل صورت گرفته است.
همچنین در راستای متعادل کردن پرتفوی و حفظ ترکیب پرتفوی مناسب، نهایتأ ۶۰ درصد بیمه نامه های ثالث و درمان در دستور کار قرار گرفته و با شعار سوددهی بیمه های درمان تلاش شد تا با انتخاب ریسک‌های مناسب، پرتفوی درمان سودآور تولید شود.
در راستای تبلیغات و معرفی شرکت بیمه تعاون نیز قراردادهای تهاتری مناسب با موسساتی نظیر روزنامه خراسان منعقد و از ظرفیت های رسانه ای نیز بدین ترتیب استفاده شد.
همچنین برای شناساندن شرکت بیمه تعاون تلاش شد تا جامعه ای حدود ۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان تکمیل درمان در طی فرآیند ۸ ساله را در استان خراسان گردآوری و قراردادهای تجمیع بیمه‌ای با تمام شرکت های وزارت نیرو، مدیریت حوزه علمیه، شهرداری های طرقبه و شاندیز –گلبهار و تربت حیدریه، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر سازمان ها منعقد شد.
در حال حاضر بزرگترین چالش پیش رو که به نوعی فرصت نیز تلقی می شود، فرآیند ارائه خدمات الکترونیک و بستر سازی آن و حذف رفت و آمد بیمه‌گزاران می باشد. البته در این مجرا باید به رقابت‌های ناسالم اینشورتک ‌ها با شبکه فروش نمایندگی و معضلات آن نیز اشاره کرده که امید است نهاد ناظر، آیین‌نامه مدونی برای فروش خدمات آنلاین طراحی کند.
همچنین چشم انداز بیمه تعاون شعبه مشهد برای ۵ سال آینده کاهش سهم بیمه های تکمیلی درمان و همچنین افزایش شبکه فروش نمایندگی جنرال و عمر و تاکید بر کسب پرتفوی های خرد در بیمه های عمر و سرمایه گذاری می باشد.
شایان ذکر است که در حال حاضر، ۲۲ شبکه فروش نمایندگی در سطح استان و تعداد ۵۰ کارگزار بوده که در نظر است در بازه زمانی ۳ سال آینده این تعداد به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش پیدا کند.

کرمانشاه؛ روایت فعالیت هشت ساله شعبه بیمه تعاون
شعبه کرمانشاه در تاریخ ۰۱/۱۱/۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون ۳۰ نفر شبکه فروش فعال دارد.
این شعبه در کنار جذب پرتفوی خرد، با ورود به مناقصات کلان و جذب بیمه گذاران عمده (اتحادیه تعاونی های مصرف فرهنگیان، سازمان جهاد کشاورزی استان، شرکت جهاد نصر استان، شهرداری کلانشهر کرمانشاه، سازمان عمران و باز آفرینی، شرکت مرز راه، شرکت های گاز استان کرمانشاه، اداره کل ورزش و جوانان استان، سازمان تاکسیرانی، کمیته امداد استان، شرکت توزیع برق، آتش نشانی استان، آب و فاضلاب شهری، کارخانه قند بیستون، شرکت کابل باختر، سازمان نظام پرستاری، اداره کل فرهنک و ارشاد استان، شبکه بهداشت، بیمارستان امام رضا (ع) و …) به فعالیت خود توسعه داد.
شعبه کرمانشاه همچنین در نظر دارد تا با توسعه و پالایش شبکه فروش همراستا با سیاست کلان شرکت، آموزش محوری و ارتقای دانش شبکه فروش، حفط بیمه گذاران موجود با ارائه خدمات مطلوب، افزایش سهم بازار در حوزه بیمه های خرد، همکاری با مدیران سازمان فروش و تیم سازی در حوزه بیمه های زندگی برای افزایش سهم بازار، برند سازی نام بیمه تعاون در سطح استان با ارائه خدمات مطلوب به جامعه ذینفعان و افزایش رضایتمندی در کنار افزایش تبلیغات محیطی به پیشبرد اهداف خود بیافزاید.

لباسکار صنعتی کسا