۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | 18:28
کد خبر : 6894

غریب پور مطرح کرد/ هدفگذاری برای دستیابی به سهم یک درصدی از ارزش بازار جهانی گوهرسنگ ها تا سال ۱۴۱۰

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به برنامه این سازمان در راه اندازی بازارچه های تخصصی گوهرسنگ ها در استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی طی امسال، گفت: دستیابی ایران به سهم یک درصدی از ارزش بازار جهانی گوهرسنگ ها در سال 1410 هدفگذاری شده است.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در نشست کارگروه اجرایی بررسی و تصمیم گیری برای بهینه کردن وضعیت گوهرسنگ ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: برای افزایش سهم تجارت جهانی در این صنعت، در گام نخست، سهم نیم درصدی تا سال ۱۴۰۵ برنامه ریزی شده است.

وی گفت: کارگروه اجرایی بررسی و تصمیم گیری بهینه کردن وضعیت گوهرسنگ ها در ایران و رفع چالش های فرآوری توسعه این صنعت در کشور تشکیل شده است و راهبری آن بر عهده ایمیدرو است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این کارگروه کمیته های تخصصی استراتژی، اصلاح قوانین، بازار و تجارت، اکتشاف و استخراج تشکیل و بررسی طرح مطالعاتی تدوین استراتژی و برنامه های عملیاتی این صنعت انجام شده است.

رایزنی با گمرک برای رفع موانع

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه موانع قانونی در تجارت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مرتبط با گمرک پیگیری خواهد شد، گفت: به منظور رفع مشکلات صنعت گوهرسنگ ها، نظرات کارشناسی این کارگروه، در شورای عالی معادن بررسی می شود.

غریب پور با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری همایش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی توسط اتاق بازرگانی و خانه معدن گفت: قرار بود اسفندماه سال گذشته همایشی در این زمینه برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا از دستور کار خارج شده است.

وی افزود: برنامه ریزی برای برگزاری همایش فوق بعد از بازگشت به شرایط عادی، مورد توجه است.

پرورش مروارید

رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: در راستای توسعه این حوزه، همچنین بسترسازی برای پرورش “مروارید” با همکاری سازمان شیلات ایران و با مشارکت بخش خصوصی در منطقه پارسیان آغاز شده است.

پروژه های اکتشاف گوهرسنگ ها

وی در تشریح دیگر برنامه ایمیدرو در سال جاری، گفت: پیگیری پروژه های اکتشاف گوهرسنگ ها طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است. تجمیع داده های حاصل از مطالعات انجام شده اکتشافی در کشور و برنامه ریزی جهت پی جویی در محدود های پیشنهادی در این راستا خواهد بود.

بنابر این گزارش، وجیه ا… جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن، ایرج موفق رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان، محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، مجمد جواد پیش بین رییس کانون هماهنگی سنگ های قیمتی و جواهرات ایران، منصور قربانی مسئول تدوین طرح مطالعاتی استراتژی و برنامه های عملیاتی این صنعت از دانشگاه بهشتی و محمد رضا جان نثاری مدیر دفتر اکتشافات فلزی و غیرفلزی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و همچنین تنی چند از کارشناسان این صنعت در این جلسه حضور داشتند و نظرات خود را برای توسعه صنعت فوق مطرح کردند.

بنابه دستور رئیس هیات عامل ایمیدرو و با هدف تسریع در اجرای برنامه های مربوط به سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، مقرر شد جلسات این کارگروه ۲ هفته یکبار برگزار شود

لباسکار صنعتی کسا