۱۷ آبان ۱۴۰۰ | 18:36
کد خبر : 68350

معاون وزیر صمت در شهرک‌ صنعتی لالجین عنوان کرد:

برنامه ریزی برای تأمین آب پایدار و توسعه ۹۰ هکتاری شهرک صنعتی لالجین

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک‌ صنعتی لالجین بازدید کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در جریان سفر به استان همدان، با حضور در شهرستان بهار از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت زیرساخت‌های شهرک صنعتی لالجین بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این شهرک صنعتی ارائه و تصمیمات لازم برای ارتقاء وضعیت کنونی آن و اداره بهتر این منطقه توسط شرکت خدماتی مربوطه اتخاذ شد.

وی همچنین با حضور در محل تص فیه خانه فاضلاب و پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در شهرک صنعتی لالجین، از نزدیک در جریان روند پیشرفت و کیفیت اجرای پروژه‌ها قرار گرفت.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با حضور در جمع فعالان اقتصادی بهار و لالجین، از برنامه ریزی برای تأمین آب پایدار و توسعه ۹۰ هکتاری این شهرک صنعتی خبر داد.

علی رسولیان با ابراز خرسندی از فعالیت‌ و توانمندی‌های تولیدگران شهرک‌ صنعتی لالجین اظهار داشت: گرچه منابع دولتی محدود است، اما به دلیل رونق فعالیت‌های تولیدی در این شهرک، تمامی تلاش خود را مصروف توسعه اراضی صنعتی آن خواهیم نمود.

وی با بیان این‌که شرکت شهرک‌های صنعتی همدان، توسعه ۹۰ هکتاری این شهرک را برنامه ریزی نموده است، افزود: این میزان، رقم بالایی است که اگر متقاضی آن وجود داشته باشد، توسعه اتفاق خواهد افتاد؛ چرا که اگر با کمبود زمین مواجه باشیم، رقابت واقعی وجود نخواهد داشت. از این رو نیاز است کمبود زمین را جبران کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این‌که در نحوه مدیریت و نگهداری شهرک‌های صنعتی باید اصلاحاتی انجام شود، اضافه کرد: اگر نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مشکل تخصیص آب را حل کند، این مجموعه نیز هزینه آن را تأمین و امور مربوطه را انجام خواهد داد.

رسولیان خاطرنشان کرد: اگر کسی زمین بخرد و آن را نسازد و به تولید نیانجامد، زمین را پس خواهیم گرفت و در این خصوص هیچ‌گونه مماشاتی نخواهیم داشت.

وی در پایان با بیان این‌که اگر تولید کنندگان فعال این شهرک صنعتی، همکاری جمعی خوبی را به نمایش بگذارند، قطعاً در بازارهای جهانی حضور پرقدرتی خواهند داشت، ادامه داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز با ارائه خدمات و برنامه‌های حمایتی لازم، از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی، شرکت در نمایشگاه‌های خارجی و اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط کمک می‌کند.

در این نشست تولید کنندگان و فعالان اقتصادی بهار و لالجین به بیان مهمترین مسائل و مشکلات خود‌ پرداختند، که دستورات لازم درخصوص تسهیل و رفع موانع پیش روی فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در این منطقه صادر شد.

شهرک صنعتی لالجین دارای ۵۶ هکتار مساحت است که ۲۸ هکتار آن زمین صنعتی و تمامی ۵۶ هکتار آن دارای سند تفکیکی است. این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و ۳۳۵ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۲۷٫۷۸ هکتار در آن منعقد شده است. ۲۵۴ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری سه هزار و ۳۹ میلیارد ریال برای دو هزار و ۹۲۶ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند. معاون فنی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در بازدید از شهرک صنعتی ویان همراهی کردند.

لباسکار صنعتی کسا