۱۵ آبان ۱۴۰۰ | 19:34
کد خبر : 68122

امام جمعه تبریز عنوان کرد؛

ورود موفقیت آمیز بیمه سلامت به طرح نسخه نویسی الکترونیکی نسبت به سایر بیمه ها

امام جمعه تبریز گفت: سازمان بیمه سلامت نسبت به سایر سازمان های بیمه گر با برنامه ریزی بهتر و دقیق تری وارد پروژه نسخه نویسی الکترونیکی شده است.

به گزارش برداشت روز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت گفت: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات ارزنده ای در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است و دستاوردهای این حوزه دارای ارزش فراوانی است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر نقش و جایگاه بی‌بدیل سازمان بیمه سلامت به عنوان نهاد خدماتی، داشتن جامعه سالم را بسترساز توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و شکوفایی کشور در تمام زمینه‌ها دانست و پیش شرط آن را تامین سلامت افراد جامعه عنوان کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت جزئی از کلیت نظام محسوب می شود که تحت تاثیر سیاست های کلی سلامت قرار دارد، در شرایط فعلی اولویت وزارت بهداشت و درمان را ابتدا کنترل شیوع ویروس کرونا و سپس ترویج سلامت الکترونیک دانست.

وی با تاکید بر اینکه نقش حمایتی بیمه سلامت در مدیریت شیوع کرونا قابل ستایش است اظهارداشت: این سازمان تلاش های زیاد و ارزشمندی در رابطه با استقرار دولت الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیکی داشته است که حائز اهمیت است اما باز جای فعالیت در این حوزه وجود دارد.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: سازمان‌های فعال در حوزه درمان می توانند با توجه به توصیه های سازمان بهداشت جهانی در رابطه با طرح پزشک خانواده این پروژه را به سرانجام برسانند.

امام جمعه تبریز گفت: اقدامات سازمان بیمه سلامت در راستای حذف تبعیض درمانی و توسعه خدمات سلامت محور برای قشر ضعیف که از چند سال قبل آغاز شده است، جای قدردانی دارد اما قطعاً در این مسیر یکسری مشکلات وجود داشته که امیدواریم به زودی رفع شود.

حجت الاسلام آل هاشم توسعه کمی و کیفی خدمات سلامت، دستیابی به پوشش فراگیر و پوشش عادلانه سلامت و هم چنین کاهش سهم پرداخت از جیب مردم را از اهداف و مأموریت‌های مهم بیمه سلامت دانست.

لباسکار صنعتی کسا