۰۹ آبان ۱۴۰۰ | 18:22
کد خبر : 67246

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد:

ضرورت ادغام کارخانجات، معادن و واحدهای تولید محصولات فولادی

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان این که ادغام کارخانجات، معادن و واحدهای تولید محصولات فولادی یک ضرورت است، گفت: قیمت نفت دارای روند صعودی است و پیش‌بینی می‌شود به بالای ۱۰۰ دلار افزایش یابد و قطعاً در قیمت تمام‌شده فولاد تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش برداشت روز، منصور یزدی‌زاده صبح امروز(۹ آبان‌ماه) در هشتمین کنفرانس بین‌المللی استیل‌پرایس اظهار کرد: قیمت نفت دارای روند صعودی است و پیش‌بینی می‌شود به بالای ۱۰۰ دلار افزایش یابد و قطعاً در قیمت تمام‌شده فولاد تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان این که ذوب آهن و میدکو تنها تولیدکننده کوره بلند کشور بوده و دارای چالش‌های مشترک هستند، افزود: باید روی بازارهای خارجی تمرکز داشته باشیم و به سمت واردات برویم؛ چالش رقابت ناسالم در تولید محصولات غیر استاندارد به یک تهدید جدی تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان خاطرنشان کرد: نیاز است تا در داخل کشور به یک هم‌بستگی برسیم که بخشی از آن نیازمند تعامل شرکت‌ها و بخشی دیگر مربوط به حاکمیت است؛ پتانسیل خوبی در پاکستان و افغانستان پیش‌روی ما است. همچنین سرمایه‌گذاری کشورهای حاشیه خلیج فارس در صنعت فولاد هم تهدید و هم فرصت است.

وی با بیان این که ادغام کارخانجات، معادن و واحدهای تولید محصولات فولادی یک ضرورت است و باید در این زمینه تعصبات کنار گذاشته شود؛ ما باید از تولید محصولات تکراری به سمتی برویم که علاوه بر اینکه نیاز ما را بر آورده میکند افق خود را متمرکز کنیم‌.

یزدی‌زاده با بیان این که امکان ایجاد یک میلیون واحد مسکونی وجود دارد اما بخش عمده ای از آن باید توسط اسکلت فلزی انجام شود،ما بی نیاز از واردات نخواهیم بود و بحث زیرساختها نیز مورد توجه قرار گیرد. در توسعه زیر ساختی به شکل همگون انجام نشده است.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌