۰۴ آبان ۱۴۰۰ | 18:53
کد خبر : 66709

جهش بیش از ۶۰ درصدی سود فملی

شرکت ملی مس ایران در سه ماهه سال ۱۴۰۰ سود ۴۷ تومانی را به ازای هر سهم محقق کرده بود و این شرکت در شش ماهه سود را به ۱۲۴ تومان رسانده است که رشد ۱۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از معدن‌نامه، لازم به یادآوری است که این شرکت در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۳۰ تومان به ازای هر سهم سود محقق ساخته بود. فملی در فصل سوم وچهارم سال گذشته به ترتیب ۳۸ و ۴۳ تومان سود را از آن خود کرده بود.
شرکت ملی مس ایران در فصل چهارم سال مالی گذشته فروش ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان، حاشیه سود ۶۷ درصد، سود عملیاتی ۷۷۰۰ میلیارد تومان و در نهایت سود خالص ۸۷۰۰ میلیاردی را داشته است. این شرکت در فصل اول سال مالی ۱۴۰۰ نیز فروش ۱۳۵۰۰ میلیارد تومان، حاشیه سود ۷۶ درصد، سود عملیاتی ۷۷۰۰ میلیارد و سود خالص ۸۶۰۰ میلیاردی را داشته است. در فصل دوم نیز فروش ۲۲۰۰۰ میلیارد، حاشیه سود ۷۰ درصد، سود عملیاتی ۱۴۰۰۰ و سود خالص ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است. لازم به ذکر است حاشیه سود و سود عملیاتی کل سال مالی ۹۹ برابر ۷۴ درصد و ۲۵۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

عملکرد فملی در شهریور و مرداد
شرکت ملی مس ایرلن در سال گذشته به طور متوسط ۳.۵۰۰ میلیارد فروش داشت. در فروردین ۱.۴۰۰ میلیارد، اردیبهشت ۵.۶۰۰ و خرداد به میزان ۶.۶۰۰ میلیارد فروش داشته و فروش در تیر و مرداد نیز ۷.۸۰۰ و ۴.۸۰۰ میلیارد است. این شرکت در شهریور رکورد فروش را با ۸.۷۰۰ میلیارد شکست.
لازم به یادآوری است که مقدار تولید کاتد و مفتول شرکت ملی مس ایران به طور متوسط در سال ۹۹ در هر ماه ۲۴ هزار تن بوده و در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به ترتیب بالغ بر ۲۴ و ۲۶ هزار تن و همچنین خرداد ۲۵.۵۰۰ تن بوده است. متاسفانه تیر و مرداد ماه امسال به واسطه قطعی برق، حجم تولیدات این شرکت به ۲۱ و ۱۹ هزار تن رسانده شد و مجددا در شهریور ما با عملکرد عالی ۲۷ هزار تن بوده است.
مقدار فـروش کاتد و مفتول این شرکت به طور متوسط در سال گذشته ۲۲.۷۰۰ تن بوده است و سال ۱۴۰۰ فروش های ۶.۰۰۰ و ۲۳.۰۰۰ تن داشته و همچنین خرداد ۲۵ هزار تن و در تیر و مرداد ۳۳ و ۱۹ هزار تن فروش داشته و در ادامه شهریور ماه به میزان ۳۵ هزار تن بوده است.
متوسط نرخ کاتد در ۶ ماهه سال گذشته، ۹۷ هزار تومان بوده و همچنین در نیمه دوم سال برابر ۱۸۰ هزار تومان ثبت شده و در نیمه ابتدای سال جاری نیز ۲۲۰ هزار تومان گزارش شده است.
شرکت ملی‌مس ایران در صورت مالی تابستان عملکرد درخشان خود در فروش را با سود نشان داد. این شرکت در تابستان بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان سود محقق کرده است که نسبت به بهار جهش بیش از ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد. در عملکرد فملی باید به رشد سایر درآمدها ناشی از رشد سود ناشی از تسعیر هم توجه داشت. در نظر داشته باشیم که آینده این سهم به آینده قیمت مس مرتبط است و کارشناسان و فعالان این حوزه آینده روشنی برای این فلز در میان سایر کامودیتی‌ها متصور هستند.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌