۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | 18:53
کد خبر : 6539

پتروشیمی اروند تا پایان شهریور ۹۹ وارد بورس می شود

مدیرعامل پتروشیمی اروند؛در آینده نزدیک این پتروشیمی سهام خود را در بازار بورس عرضه خواهد کرد.

به گزارش برداشت روز به نقل ازایپنا؛ حسن نشان زاده مدیرعامل پتروشیمی اروند در جمع خبرنگاران بصورت مجازی و پاسخ به سوال خبرنگارایپنا در خصوص ورود به بازار بورس گفت: پس از اصلاح ساختار مالی در سال گذشته و تعیین و تکلیف بدهی ها ی زمان پروژه، از محل نقدینگی فروش، با ایجاد ارزش افزوده و سود ۵۰ درصدی نهایت تا پایان شهریور ماه امسال وارد بازار بورس خواهیم شد.

وی افزود: پتروشیمی اروند برای توسعه ظرفیت خود، استفاده از ظرفیت های مالی بورس، جذب سرمایه از بانک ها و اهم آن نقدینگی فروش را در دستور کار دارد.

سود دهی این پتروشیمی با توجه به وابستگی کم‌ مواد اولیه به نفت با در نظر گرفتن نوسانات متعدد مثبت خواهد بود.

مدیرعامل اروند درباره اجرای مسئولیت های اجتماعی این پتروشیمی گفت: در زمان کرونا فعالیت بسیار زیادی در سطح منطقه و استان داشته ایم. پتروشیمی اروند با شرایط سخت کرونایی در مقایسه با فروردین سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش تولید داشته است.

با اینکه کلر برای تولید زنجیره پی وی سی لازم می‌باشد اما تولیدات خود را در اختیار پتروشیمی کارون جهت ساخت آب ژاول قرار دادیم. همچنین اهدای ۱۵ میلیارد تومان جهت بهداشت شهرستان تصویب گردید که ۵۵ درصد این مبلغ بر عهده هلدینگ خلیج فارس و در نهایت پتروشیمی اروند به عنوان عضوی از این هلدینگ بوده است.

نشان زاده افزود: بنده حدود ۷۰ روز است در منطقه مانده ام و گام به گام تلاشگران عرصه بهداشت و صنعت در حال خدمت رسانی به مردم می باشیم تا چرخ اقتصاد پتروشیمی لحظه ای متوقف نشود.

مدیرعامل پتروشیمی اروند اهداف این شرکت را اینگونه تشریح کرد: با نام گذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید، ما با توجه به برنامه ریزی در سال ۹۸، تلاش برای استفاده حداکثری از ظرفیت اسمی این واحد پتروشیمی را داریم. پس از آن، افزایش ظرفیت تولید هدف آتی ما می باشد.

تکمیل ظرفیت مصرف نیاز داخلی اولویت پتروشیمی اروند و پس از آن صادرات به آسیای میانه و هند در دستور کار خواهد بود.

نشان زاده اظهار کرد: تا پایان سال ۹۹ ، تولید spvc افزایش ۱۰درصدی ظرفیت تولید خواهد داشت. و همچنین با تغییرات در ساختار تولید epvc که خوراک مورد نیاز کیف و کفش می باشد ۱۵ درصد افزایش ظرفیت خواهیم داشت. همچنین تولید گرید ۶۶ این محصول با درخواست مصرف کنندگان داخلی در دستور کار سال ۹۹ می باشد.

نشان زاده در مورد منابع انسانی عنوان داشت: برای ما منابع انسانی بسیار حائز اهمیت و همه کارکنان اروند را در ارزش افزوده این شرکت سهیم می دانیم.

با توجه به شرایط و فعالیت های کنونی پتروشیمی اروند هیچگونه استخدامی نخواهیم داشت، اما شرکت های پیمانکار بصورت روزمزد و قرارداد می توانند تامین نیروی خود را انجام دهند.

وی نظر خود در خصوص تاثیر تحریم ها چنین بیان‌کرد: با تحریم های موجود تامین خوراک ما دچار مشکل نخواهد شد، پس از بررسی ها متعدد و شناسایی توانمندی داخلی با توجه به بیانات رهبری بیشتر مواد اولیه خود را از تولیدکنندگان داخل تامین می کنیم و این موضوع در آینده به ما کمک شایانی خواهد کرد.

لباسکار صنعتی کسا