۰۶ مهر ۱۴۰۰ | 19:12
کد خبر : 63925

مدیرعامل مرکز نوآوری صبا خبر داد:

برگزاری مرحله نهایی “دومین رویداد صبانو۲” همزمان با روز جهانی سالمند

مدیرعامل مرکز نوآوری صبا گفت: مرحله نهایی دومین رویداد استارت آپی صبانو(۲) با رویکرد سلامت دیجیتال و سالمندان جمعه ۹مهرماه ۱۴۰۰ همزمان با اول اکتبر، روز جهانی سالمند در مرکز نوآوری صبا برگزار خواهد شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مرکز نوآوری صبا، عادل دهدشتی با اعلام این خبر، اظهار داشت: بنابر ارزیابی‌های اولیه از ۳۰طرح و ایده دریافتی تعداد ۱۴ تیم به منظور داوری به مرحله دوم رویداد صبانو۲ دعوت شدند که به صورت حضوری توسط چهار داور متخصص در حوزه کسب و کار، سلامت و…مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ۹تیم برگزیده و راه یافته به مرحله نهایی با حضور در جلسات توانمندسازی و کارگاه آموزشی برای ارائه استاندارد و منطبق با ماموریت‌های مرکز نوآوری صبا، در مرحله نهایی رویداد صبانو با حضور داوران تخصصی و بازنشستگان مورد ارزیابی نهایی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل مرکز نوآوری صبا گفت: در مرحله اول صبانو نیازهای بازنشستگان را به صورت باز مورد توجه قرار دادیم، اما در دومین رویداد صبانو با بررسی‌های تیم تحقیق و توسعه، محورهای تخصصی مورد توجه قرار گرفت و با توجه به اهمیت “سلامت دیجیتال“در شرایط فعلی به ویژه پاندومی کرونا و شعار جهانی “بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال” این موضوع مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دوره بیشترین تیم‌های شرکت کننده به ترتیب از استان‌های تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، کرمانشاه و بجنورد بوده‌اند. همچنین ۷۸ درصد شرکت کنندگان مرد و ۲۲ درصد خانم با میانگین تحصیلاتی کارشناسی هستند.

مدیرعامل مرکز نوآوری صبا با اشاره به محور این دوره از رویداد صبانو اظهار داشت: با توجه به محور این دوره از رویداد که بر روی “سلامت دیجیتال” تمرکز داشت، حوزه فعالیت تیم‌های شرکت کننده، حوزه‌های مراقبت شخصی سازی شده، پیشگیری از بیماری‌ها، تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و نظارت بر تغذیه و فعالیت بدنی را شامل می‌شد.

دهدشتی افزود: تیم‌های بادی آنلایزر، پابان، داناطب، شکربان، دکتر لینک، Heal wear، آسانیسم و هوش سبز (سامانه کنترل اکسیژن هوشمند و سامانه کمک پرستار هوشمند) در مرحله نهایی رویداد صبانو حضور داشته و تیم‌های برتر مورد تقدیر و حمایت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رویداد صبانو به صورت حضوری داوری خواهد شد، پروتکل‌های بهداشتی به صورت ویژه مورد توجه تیم برگزار کننده بوده و براساس غربالگری انجام شده همه داوران، تیم اجرایی و شرکت کنندگان حداقل یک دوز از واکسن کویید۱۹ را تزریق و بخش قابل توجهی نیز تا پیش از رویداد دوز دوم را تزریق خواهند کرد.

گفتنی است این رویداد با حمایت و مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری، گروه سرمایه گذاری آتیه صبا، معاونت علمی ریاست جمهوری و مرکز شتابدهی نوآوری برگزار خواهد شد.

لباسکار صنعتی کسا