۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | 23:44
کد خبر : 6341

بررسی موانع وفرصت‎های ارزی شعب باحضور مدیرعامل بانک دی

برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در دیدار با معاونان ارزی شعب بر ضرورت حل موانع و بهره مندی از فرصت ها درحوزه ارزی و امور بین الملل تاکید کرد.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی بانک دی، در نشستی که با حضور برات کریمی، مدیرعامل، فریدون رشیدی، نایب رییس هیئت مدیره، رحیم طاهری، عضور هیئت مدیره، سیدعبدالرضا سیف، مشاور مدیرعامل در امور بازرسی، مجتبی دهاقین، سرپرست اداره امور شعب ۲ و مدیران و معاونین امور بین الملل و معاونان ارزی شعب بانک برگزار شد، موانع و فرصت های ارزی شعب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست،کریمی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نشست هم اندیشی در حوزه ارزی و امور بین الملل با حضور معاونان ارزی شعب گفت: برگزاری منظم جلسات هم اندیشی علاوه بر همسویی افق های فکری و افزایش همدلی بین مدیریت و کارکنان، موجب شناسایی معضلاتی می شود که شاید بتوان با کمترین صرف انرژی و زمان برای حل آن‌ها چاره اندیشی کرد.

مدیرعامل بانک دی ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران خدوم صرافی و شعب ارزی با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه ارزی در افزایش درآمدهای کارمزدی و غیرمشاع بانک گفت: سیستم کسب درآمد در بانک ها دچار تغییر و دگرگونی شده است به نحوی که سهم کسب درآمد از محل ارائه خدماتی مانند اعتبار اسنادی، خدمات ارزی، ضمانت نامه های بانکی، خدمات بانکداری الکترونیک تحت عنوان غیرمشاع بسیار مورد توجه قرار گرفته و محل اصلی رقابت در نظام بانکی محسوب می شود.

وی افزود: بخشی از مشکلات حوزه ارزی مربوط به تحریم ها است اما با تدبیر و ارائه برنامه های عملیاتی هدفمند می توان در این شرایط ویژه هم امور ارزی را پیش برد و به جذب سپرده های ارزی امیدوار بود.

کریمی با ابراز امیدواری نسبت به حل چالش های ارزی و جهش بانک دی در ارائه خدمات ارزی به مشتریان گفت: گشایش اعتبار اسنادی داخلی، صدور ضمانت نامه ها و افزایش صدور حوالجات ارزی و ویژه سازی خدمات برای مشتریان ارزی در برنامه های کوتاه مدت بانک قرار گرفته است که امیدوارم با همت و تلاش همکاران شعب ارزی و دستیابی به اهداف بتوانیم در آینده ای نه چندان دور شاهد ارائه خدمات ارزی در تمامی شعب بانک دی باشیم.

در ادامه این نشست، فریدون رشیدی، نائب رییس هیئت مدیره بانک با برشمردن موانع پیش روی حوزه ارزی گفت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که تعریف مجدد فرآیندهای جذب و تخصیص منابع ارزی، جاری سازی دقیق دستورالعمل ها و آموزش برای همکاران این حوزه باید در چشم انداز برنامه های کوتاه مدت بانک قرار گیرد تا از این طریق مسیر برای شکوفایی فعالیت های حوزه ارزی هموار شود.

وی افزود: برای جهش در بخش ارزی بانک نیاز داریم صف، ستاد و صرافی دی به صورت منسجم و یکپارچه در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم با همدلی و هم افزایی، چالش های پیش رو را پشت سر بگذاریم.

رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره بانک دی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم پایش فعالیت های ارزی شعب گفت: عملکرد شعب در حوزه های مختلف در بازه های زمانی سه ماهه مورد بررسی قرار می گیرد تا در صورت انحراف از اهداف تعیین شده ضمن شناسایی نقاط آسیب، تصمیم گیری درباره ادامه مسیر با همفکری همکاران شعب انجام شود.

در پایان این نشست معاونین شعب ارزی به بیان فرصت ها و چالش های موجود و ارائه راهکار برای عبور از این چالش ها پرداختند.

لباسکار صنعتی کسا