۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | 22:47
کد خبر : 6259

روش‌های انتقال وجه غیرحضوری در بانک مسکن

مشتریان دارای مسکن‌کارت می‌توانند از طریق خودپرداز، کیوسک، اینترنت‌بانک و همراه‌بانک از سقف ۱۰ میلیون تومانی کارت به کارت استفاده کنند.

به گزارش برداشت روز به نقل از هیبنا، از اواسط اسفند ماه با تصمیم بانک مرکزی سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت در تمام شبکه بانکی از ۳ به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.

این افزایش سقف یک تمهید موقتی برای رفع نیاز مشتریان بانکی به تراکنش‌های روزمره و کاهش مراجعه به شعب بانک‌ به منظور پیشگیری از حضور غیرضروری در اماکن عمومی در شرایط شیوع ویروس کرونا است.

نکته قابل توجه این است که مشتریان بانک مسکن می توانند برای در امان ماندن خود و دیگران از ابتلا به کرونا، ترجیحا از روش های غیرحضوری برای انتقال وجه اعم از شتابی و بین بانکی استفاده کنند و با پرهیز از تماس مستقیم با دستگاه های خودپرداز و کیوسک بانک به مهار شیوع این ویروس کمک کنند. این موضوع با نصب نسخه همراه‌بانک یا اینترنت‌ بانک مسکن میسر خواهد بود.

در حال حاضر سقف انتقال وجه بین بانکی از طریق هر یک از سرویس‌های ساتنا و پایا در اینترنت‌ بانک مسکن ۲۵ میلیون تومان است. این امکان علاوه بر کارت به کارت شتابی تا ۱۰ میلیون تومان در اختیار کاربران اینترنت‌ بانک مسکن قرار دارد و می‌تواند مشتریان را از حضور در شعب بی‌نیاز کند.

همچنین کاربران همراه بانک مسکن می‌توانند به همین میزان از سقف کارت به کارت شتابی، ساتنا و پایا بهره‌مند شوند. به این ترتیب حتی برای انتقال وجه بین بانکی و با ارقام بیش از ۱۰ میلیون تومان نیز، روش‌های غیرحضوری بانک مسکن پاسخگوی بخش قابل توجهی از نیازهای دارندگان مسکن‌کارت است.

در مورد انتقال وجه شتابی (کارت به کارت) همچون گذشته عملیات کارت به کارت از پایانه‌های داخل شعب موسوم به pinpad تا سقف ۱۵ میلیون تومان میسر است.

در عین حال اگر مشتریانی به هر دلیل فاقدامکاناتی نظیر اینترنت‌بانک و همراه‌بانک باشند، در عین توصیه به نصب و فعال‌سازی حداقل یکی از این نرم‌افزارها به ویژه در شرایط فعلی و با وجود شیوع کرونا، ناگزیر هستند برای انتقال وجه از روش حضوری کمک بگیرند.

این دسته از مشتریان می توانند علاوه بر کارت به کارت تا سقف ۱۰ میلیون تومان، از سرویس پایا برای انتقال وجه تا ۱۵ میلیون تومان نیز بهره‌مند شوند.

در وب‌کیوسک‌های بانک مسکن نیز امکان ساتنا و پایا با سقف۵۰ میلیون تومان وجود دارد.

لباسکار صنعتی کسا