۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | 20:47
کد خبر : 62333

موافقت اصولی و جواز تاسیس ۲ کارخانه فولاد در پارسیان صادر شد

مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان گفت: موافقت اصولی و جواز تاسیس ۲ کارخانه فولاد در این منطقه صادر شده که در روزهای آینده قرارداد آنها نهایی می‌شود.

به گزارش برداشت روز، به نقل از ایرنا، سید علی اصغر علامه افزود: همچنین تا پایان سال ۲۰ پروژه سرمایه گذاری در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان فعال خواهد شد، ۱۰ قرارداد سرمایه گذاری از آذر ماه سال ۱۳۹۹ تا کنون امضا شده و ۱۰ قرارداد دیگر هم در شرف امضا است.

وی ادامه داد: برای آغاز و اجرای پروژه های زیرساختی هفت هزار میلیارد ریال در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تامین اعتبار انجام شد و پیمان ۱۰ پروژه برگزار شده است که هشت پروژه کلنگ زنی شده‌ و ۲ پروژه هم بهمن ماه سال گذشته کلنگ زنی آنها انجام شد.

وی اضافه کرد:‌ چهار  شرکت مشاوره در حوزه برق، سرمایه گذاری، پتروشیمی و مخابرات مشخص شد و پژوهش‌های طرح‌های جامع منطقه ویژه در حال انجام است که پس از اتمام، بودجه سال آینده بر اساس این تحقیق‌ها پیش بینی خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان افزود:‌ معادل هفت هزار میلیارد ریال دیگر تا پایان سال تامین اعتبار برای سایر طرح‌های زیرساختی انجام می‌شود و همه این زیرساخت‌ها در راستای تحقق شعار سال و مانع زدایی برای سرمایه گذاری است.

علامه یادآور شد:‌ سه مجتمع پتروشیمی، کارخانه لوله‌های بدون درز، کارخانه سیمان، انبار آلومینیوم جنوب و آب شیرین کن جزوه طرح‌های فعال منطقه ویژه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۴۰۰ هزار تن صادرات از بندر پارسیان در ۹ ماهه گذشته صورت گرفته است و همزمان با اجرای طرح ساخت اسکله‌ها، پهلوگیری کشتی در اسکله شماره پنج که بهمن ماه گذشته به بهره‌برداری رسیده بود با همکاری بنادر و دریانوردی هرمزگان، گمرک استان و قرارگاه خاتم انجام شد.

وی اظهار کرد: زیرساخت های بندر پارسیان با هدف احداث ۱۹ پست اسکله در حال آماده شدن است، تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک نصب و فعال شده است، اسکله‌های شماره سه، هفت و هشت پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان اشاره کرد: فیبرنوری منطقه ویژه که یکی از نیازهای زیرساختی منطقه بود راه‌اندازی شده است و گمرک بندر مشکلی برای انجام کارها ندارد.

علامه گفت: تلاش داریم اسکله شماره هفت و هشت تا آبان ماه و اسکله شماره سه هم تا پایان سال آماده بهره‌برداری شود و سازمان ایمیدرو برای تامین مالی بندر مشکلی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در شرایط سخت و شرایطی که بسیاری از پیمانکاران با مشکل روبرو بودند، همچنان به کار خود ادامه داد و امیدواریم این مگاپروژه در غرب هرمزگان به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان گفت: منطقه ویژه پارسیان با وجود ظرفیت ها و پتانسیل هایی که داشت هم در استان و هم در کشور غریب و ناشناخته و شرایط سختی بود و از بدو ورود در چهار حوزه زیر ساخت، جذب سرمایه‌گذار، صادرات و واردات و اصلاح ساختار فعالیت ها را آغاز کردم.

وی تاکید کرد: این منطقه در زمان ورود در رکود به‌سر می برد که اعتقاد داشتیم که می توانیم منطقه ویژه پارسیان را از رکود خارج کنیم و این شرایط با تدبیر، پیگیری‌ها و حمایت‌های استاندار هرمزگان رویه در منطقه ویژه تغییر کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان عنوان کرد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هم وارد شده‌ایم و موظف هستیم که در کنار مسئولان این شهرستان در راستای توسعه زیرساخت‌ها کمک و حمایت کنیم.

علامه بیان کرد: برای کمک به مردم آماده‌ایم و خود را تنها در حصار ۱۰ هزار هکتار نمی بینیم و باید تمام شهرستان را مدنظر داشته باشیم.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌