۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | 16:27
کد خبر : 5698

وزیر صمت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه/ دستیابی به رکورد تولید مس در ۴۰ سال گذشته

دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن و تجارت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه گفت: در سال گذشته در تولید محصول مس موفق شدیم بیشترین تولید در این صنعت پایه و مادر را داشته باشیم.وزیر صمت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه؛ دستیابی به رکورد تولید مس در 40 سال گذشته

به گزارش برداشت روز به نقل از شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در سطح کشور در سال رونق تولید به خصوص در حوزه تکمیل زنجیره فلزات اساسی، گفت: خوشبختانه سال ۹۸، رکورد تولید فلزات اساسی در کشور در طول ۴۰ سال گذشته شکسته شد و ما فقط در تولید محصول مس به عنوان نمونه شاخص، موفق شدیم بیشترین تولید در این صنعت پایه و مادر را آن هم در شرایط خاص کشور و در شرایط تشدید تحریم ها داشته باشیم.

وی افزود: در همین محصول مس، علاوه بر رکورد تولید، صادرات آن نیز بیش از دو برابر افزایش یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همچنین برای اولین بار در کشور کارخانه تولید اسید سولفوریک با ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری راه اندازی شده است.

رحمانی اضافه کرد: اکتشافات معدنی انجام شده در این بخش، بیش از ۲ برابر گذشته بوده و امسال نیز ۳ طرح بزرگ صنعتی آماده افتتاح داریم.

وی ادامه داد: سال ۹۸ برای اولین بار طرح پایلوت عناصر نادر خاکی در کشور افتتاح شد و ما در این حوزه جزو ۵، ۶ کشور معدود جهان قرار گرفتیم.

لباسکار صنعتی کسا