۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | 17:21
کد خبر : 5668

غلامرضا ملاطاهری تشریح کرد/۳ گام اساسی ایمیدرو در بخش آموزش، پژوهش و فناوری طی سال ۹۸

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو 3 گام مهم این سازمان را در بخش آموزش، پژوهش و فناوری طی سال 98 تشریح کرد که شامل سه گام اساسی می شود.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، غلامرضا ملاطاهری با اشاره به تداوم حمایت ایمیدرو از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های مرتبط با معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: این سازمان با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی) و دانشگاه تهران، جشنواره ایده های ارزش آفرین (اینوماین۲) را در بهمن ۹۸ برگزار کرد.

وی افزود: در جشنواره اینوماین۲، بیش از ۱۳۰ ایده ارائه شد و حدود ۳۰۰ شرکت برای ارائه توانمندی ها ثبت نام کردند که نزدیک به ۳ برابر شرکت کنندگان سال ۹۷ بود. در این جشنواره ، ۱۰ ایده برتر این حوزه برای حمایت، انتخاب شدند.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: عملیات اجرایی مرکز نوآوری و توسعه کسب و کار در حوزه معادن و صنایع معدنی با مشارکت دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیر کبیر و تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۹۹ به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با احداث این مرکز، بستر مورد نیاز توسعه ایده های دانشی و فناوری نوین در بخش معدن و صنایع معدنی فراهم شد.

بهره برداری از پایلوت عناصر نادر خاکی

ملاطاهری با اشاره به افتتاح نخستین پایلوت تولید عناصر نادر خاکی در بهمن ۹۸ با حضور معاون علمی رئیس جمهور و وزیر صنعت معدن و تجارت، بیان داشت: این پایلوت با استفاده از دانش متخصصان داخلی راه‌اندازی شده که انعطاف پذیری بالایی در استحصال عناصر استراتژیک با عیارهای مختلف را دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پایلوت عناصر نادر خاکی از روش های مختلف فرآوری از جمله روش های فیزیکی و هیدرومتالورژی استفاده شده، امکان حذف همه ناخالصی ها را دارد. راه اندازی این پایلوت،‌ به کامل شدن زنجیره دانش استحصال مواد معدنی و استراتژیک از جمله عناصر نادر و کمیاب، آهن و تیتان کمک شایانی می کند.

رشد ۱۰۰ درصدی بودجه بخش آموزش و رشد ۵۰ درصدی بخش پژوهش

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: این سازمان طبق تفاهم‌نامه های امضا شده، با ۱۱ دانشگاه و مراکز علمی در حال همکاری است و ۲۰ پروژه تقاضا محور بخش صنعت را در حال اجرا دارد.

وی افزود: همچنین ایمیدرو از ۱۹۴ پایان نامه بخش معدن و صنایع معدنی حمایت کرده است. بودجه حوزه پژوهش، رشد ۵۰ درصدی و بودجه بخش آموزش، رشد ۱۰۰درصدی در مقایسه با سال ۹۷ داشته است.

کمک به بومی سازی بخش معدن و صنایع معدنی

ملاطاهری اذعان کرد: ایمیدرو از ایجاد “صندوق پژوهش و فناوری فولاد” که با مشارکت صندوق فناوری و شکوفایی (معاونت فناوری ریاست جمهوری) و شرکت‌های بزرگ فولادی و انجمن آهن و فولاد ایران در حال تاسیس است، حمایت کرده و موضوع در حال عملیاتی شدن است.

وی افزود: میزان کل سرمایه این صندوق، ۱۰۰ میلیارد تومان برآورده شده که صندوق فناوری و شکوفایی معادل ۹ برابر آن را تسهیلات و خط اعتباری ارائه می کند.

برگزاری نمایشگاه بومی سازی در استان ها

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو، بومی سازی بخش معدن و صنایع معدنی را به عنوان یکی از استراتژی های این سازمان برشمرد و گفت: برای این منظور و با هدف حمایت از سازندگان داخلی، نمایشگاه های متعدد بومی سازی در استان‌های دارای معادن و صنایع معدنی بزرگ، برگزار شده است.

لباسکار صنعتی کسا