۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | 19:38
کد خبر : 53772

در سه ماهه ابتدایی سالجاری:

بانک مهر ایران ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

اولویت تسهیلات‌دهی بانک مهر ایران تمرکز بر مشاغل خرد و کسب‌وکارهای کوچک بوده و امسال نیز این هدف را به‌طور جدی دنبال خواهیم کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران،مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران از پرداخت ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سه ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات به حدود ۴۹۰هزار نفر پرداخت شده و عمدتاً برای مشاغل و کسب و کارهای کوچک و خانگی بوده است.
اکبری تصریح کرد: از دو سال گذشته اولویت تسهیلات‌دهی بانک مهر ایران تمرکز بر مشاغل خرد و کسب‌وکارهای کوچک بوده و امسال نیز این هدف را به‌طور جدی دنبال خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه عمده سیاست‌گذاری‌ها و پرداخت تسهیلات در بخش معیشت بوده، اظهارکرد: انواع دیگر تسهیلات را نیز پرداخت می‌کنیم، اما بیشتر معطوف به بخش اشتغال‌زایی خانگی و روستایی در سطح خرد هستیم.
وی ادامه داد: با این رویکرد سال گذشته تقریباً ۳۲هزار میلیارد تومان وام به حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر پرداخت کردیم که این رقم در بهار امسال، ۷۵۰۰ میلیارد تومان برای ۴۹۰ هزار نفر بوده است.
اکبری گفت: انواع تسهیلات پرداختی شامل حوزه‌های معیشت، ازدواج و درمان و بخش قابل توجهی از آن نیز مربوط به بخش اشتغال خرد یا کسب‌وکارهای کوچک بوده است. وام‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان و با کارمزد ۴ درصد پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک مهر ایران با توجه به اهمیت نقش روستاها در توسعه اقتصادی و تأمین مایحتاج ضروری کشور گفت: امروزه توسعه روستایی تنها از طریق توجه به زیرساخت‌های عمرانی و خدمات اجتماعی محقق نمی‌شود، بلکه نیازمند اشتغال‌زایی پایدار برای روستاییان است. در همین راستا بانک مهر ایران در همکاری با سازمان‌ها و نهادهای حمایتی برای ایجاد توسعه پایدار، اشتغال‌زایی و کمک به مسکن روستایی اقدامات شایسته و مؤثری را انجام داده است.

لباسکار صنعتی کسا