به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بیمه حافظ، هادی اکرمی مشاور معماری سازمانی بیمه حافظ با بیان اینکه معماری سازمانی رویکردی است یکپارچه و جامع که جنبه ها و عناصر مختلف یک سازمان را با نگاه مهندسی تفکیک و تحلیل می نماید اظهار داشت: مجموعه مستندات، مدلها، استانداردها و اقدامات اجرایی برای تحول از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با محوریت فناوری اطلاعات است که در قالب یک چرخه تکرارپذیر اجرا شده و به صورت مداوم توسعه و به روزرسانی می شود.
در همین راستا و با عنایت به انجام موفق پروژه مدیریت فرایندهای کسب و کار در سال ۱۳۹۹ در خصوص فرایندهای اصلی، مدیریت و پشتیبانی شرکت بیمه حافظ، به منظور بهره گیری حداکثری و اجرایی نمودن هرچه بیشتر طراحی های صورت گرفته در قالب شناسنامه فرایندها و شناسنامه مشاغل، تصمیم به راه اندازی و استقرار دفتر معماری سازمانی اتخاذ گردید.
محورهای کلیدی فعالیت این دفتر عبارتند از:
- برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی برای واحدهای شرکت
- پایش، کنترل و نظارت بر اجرای برنامه های راهبردی، عملیاتی، پروژه ها و اقدامات جاری واحدها
- طراحی و برآورد شاخص های کلیدی عملکرد جهت ارزیابی عملکرد واحدها در راستای برنامه های تدوین شده
- حصول اطمینان از مشارکت و تفکیک نقشها میان واحدهای ذینفع در برنامه های راهبردی و پروژه ها
- حصول اطمینان از اعتبار و بروز بودن نقشه های فرایندی (شناسنامه فرایندها، آیین نامه ها و دستورالعملهای مربوط به هر فرایند، اطلاعات مورد پردازش و سامانه های نرم افزاری بکار گرفته شده در هر فرایند و …)
- طراحی و برآورد شاخص های عملکردی فرایندها جهت ارزیابی عملکرد واحدهای دارای نقش در فرایندها
- حصول اطمینان از اعتبار و بروز بودن نقشه ساختاری (ساختار سازمانی کلان و تفصیلی، شناسنامه مشاغل و …)
- حصول اطمینان از اعتبار و کفایت نقشه تجهیزات و زیرساختهای فناوری اطلاعات
- گزارش دهی به مدیریت ارشد در خصوص کلیه موارد فوق الذکر