۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | 19:39
کد خبر : 48077

بررسی عملیات بیمه‌گری در شرکت بیمه البرز

در شرایطی که پاندمی کرونا بر دنیا سایه افکنده و به تبع آن بسیاری کسب‌وکارها دستخوش تغییر و یا افت قرار گرفته‌اند، شرکتهای بیمه همچنان در تلاش هستند تا مشکلات پدیده آمده را هم برای خود و هم برای مشتریانشان رفع کنند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از دیوان اقتصاد، شرکت بیمه البرز یکی از شرکتهایی است که با تمام قوا در جهت حل مسایل و مشکلات پیش آمده ناشی از پاندمی کرونا تلاش می‌کند.

شرکت بیمه البرز در سال ۹۹ موفق شد با وجود تمام مشکلات، عملکرد قابل قبولی داشته و برنامه‌های پیش‌بینی شده را محقق سازد.
به گفته پورکیانی مدیرعامل بیمه البرز این شرکت در سال ۹۹ جزو پنج شرکت بیمه‌ای بود که از عملیات بیمه‌گری هم سود کسب کرد که این امر حاکی از عملکرد خوب مدیریت‌های فنی شرکت است.
بنا به اظهارات مدیرعامل بیمه البرز، اصلاح ساختار سازمانی شرکت به منظور چابک سازی و تسهیل ارتباط با مشتریان، تهیه، تصویب و ابلاغ طرح معماری یکپارچه شعب، اصلاح و ارتقای زیرساخت و معماری شبکه شرکت، مدیریت بهینه وجوه و کسب بازده سرمایه گذاری مطلوب، راه اندازی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و خط تلفن چهار رقمی و آماده سازی زیرساخت های فروش اینترنتی را از مهم‌ترین اقدامات این شرکت در سال ۱۳۹۹ بوده و در سال ۱۴۰۰، برنامه تحول دیجیتال در شرکت البرز دنبال می‌شود که از این راه تلاش می‌شود تا نتایج مطلوبی در زمینه فروش بیمه‌های زندگی محقق شود. از طرفی با تحول دیجیتالی که در این شرکت رخ داده و با بهبود زیرساخت‌ها در عین حال با سرعت ارایه خدمات،‌ کیفیت خدمات و دسترسی آسان و انعطاف‌پذیری در تعامل با مشتریان عملکرد مثبتی در سال ۱۴۰۰ در انتظار این شرکت است.
براساس این گزارش و بنا به آنچه که شرکت بیمه البرز در کدال منتشر کرده است،  حق بیمه تولیدی این شرکت سال ۹۹ نسبت به سال قبل، ۳۵ درصد رشد داشت. همچنین میزان بدهکاران حق بیمه نسبت به سال گذشته، ۱۸٫۷ درصد کاهش یافته است.
برهمین اساس، حق بیمه صادر شده در شرکت بیمه البرز با سرمایه ثبت شده ۱۴,۴۲۴,۴۲۸ ریال، تا پایان سال ۹۹ رقم ۴۳,۷۳۸,۹۱۸ ریال بوده که بیشترین حق بیمه صادر شده به ترتیب در شاخه بیمه درمان، شخص ثالث، آتش سوزی، بیمه بدنه خودرو و… بوده است. این امر نشانگر این است که شرکت بیمه البرز در سال گذشه به فروش بیمه نامه های خرد روی آورده است.
همچنین براساس اطلاعات مندرج در کدال، شرکت بیمه البرز در مدت زمان منتهای به اسفند ۹۹ رقم ۲۱,۷۹۳,۹۹۴ ریال خسارت پرداخت کرده است که بیشترین رقم خسارت پرداختی به ترتیب در شاخه درمان، شخص ثالث، بدنه خودرو، آتش سوزی، بیمه زندگی و … بوده است.
این گزارش می‌افزاید، شرکت بیمه البرز در سال گذشته تفاهمنامه‌های متعددی را با ارگانها برای خدمات‌دهی بیمه‌ای منعقد کرده است. از جمله تفاهم نامه بیمه طرح ملی مسکن با وزارت راه و شهرسازی که براساس آن تمام واحدهای مسکونی پروژه طرح ملی مسکن تحت پوشش بیمه البرز قرار می‌گیرد. قرارداد ۱,۷۱۲,۹۵۴ میلیون ریالی با شرکت نفت برای ارائه خدمات بیمه‌ای که در سال ۹۹ منعقد شد. همچنین قرارداد این شرکت بیمه با امداد خودرو که به موجب آن، شرکت بیمه البرز در راستای ارایه خدمات تکمیلی به بیمه‌گزاران خود به هنگام صدور بیمه‌نامه بدنه به صورت رایگان و بیمه‌نامه ثالث کارت اشتراک امداد خودرو ایران ارایه می‌دهد. براساس این قرارداد، تمامی بیمه‌گزاران که از ابتدای سال ۱۴۰۰ از شرکت بیمه البرز بیمه‌نامه بدنه خریداری کنند،‌ مشترک امدادخودرو می‌شوند و می‌توانند در صورت تصادف در داخل و خارج از شهر، به صورت رایگان از خدمات امداد خودرو ایران استفاده کنند. لازم به ذکر است، بیمه‌گزارانی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ به خرید بیمه شخص ثالث از بیمه البرز اقدام کنند می‌توانند خدمات امداد خودرو را با تخفیف استفاده کنند.
همچنین در راستای اقدامات خیرخواهانه و مسئولیت اجتماعی، شرکت بیمه البرز در سال گذشته، بیمه‌نامه آتش سوزی به ارزش یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال برای موسسه خیریه محک صادر و به این موسسه اهدا کرد. البته این شرکت سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نیز به صورت رایگان موسسه محک را بیمه آتش‌سوزی کرده بود.
این موارد گوشه ای از اقدامات شرکت بیمه البرز در سال گذشته بود که امید می‌رود با ادامه روند مثبت، در سال پیش رو همچنان  با قدرت در عرصه بیمه گری طی مسیر کند.

 

لباسکار صنعتی کسا