۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | 19:34
کد خبر : 47939

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران؛

حمایت مستمر از ایجاد، توسعه و تجهیز زیرساخت‌های صادراتی

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران حمایت از ایجاد، توسعه و تجهیز زیرساخت‌های صادراتی را از جمله برنامه‌های مستمر سازمان توسعه تجارت ایران در راستای اجرایی کردن شعار سال و پشتیبانی و مانع‌زدایی در جهت افزایش تولید صادراتی اعلام کرد.

به گزارش برداشت روز، حمید زادبوم اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ و به رغم مشکلات و محدودیت منابع بودجه‌ای و مشوق‌های صادراتی، سازمان توسعه تجارت ایران، حمایت از زیرساخت‌های تجاری را به عنوان اولویت خود برگزید و با وجود تخصیص کمتر از ۱۰ درصد بودجه مشوق‌های صادراتی توانست ۳۴ زیرساخت صادراتی در سراسر کشور را تحت پوشش حمایتی خود قرار دهد.

وی همکاری سازمان برنامه و بودجه در تخصیص بودجه مشوق‌های صادراتی را حائز اهمیت توصیف کرد و با اشاره به ردیف‌های بودجه‌ای در نظر گرفته شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، از همدلی و همفکری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نگاه دغدغه‌مند به صادرات و تولید صادراتی قدردانی کرد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد زیرساخت‌های مورد حمایت در مناطق مرزی کشور بوده گفت: حمایت از این‌گونه پروژه‌های زیرساختی نقش به‌سزایی در کاهش هزینه‌های صادرکنندگان در جهت حضور مستمر و هدفمند در بازارهای صادرتی دارد.

زادبوم اضافه کرد: در بسته پیشنهادی حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰ که برای تصویب به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال خواهد شد، حمایت از زیرساخت‌های صادراتی بخش مهمی از بودجه مشوق‌ها را به خود اختصاص داده است و لازم است در این خصوص تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود

روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران

لباسکار صنعتی کسا