۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | 14:38
کد خبر : 4700

گام های ایساکو از هوش تجاری تا تسریع در ارائه خدمات به مشتریان

سال ۹۸ که یکی از سخت ترین سال های صنعت خودرو و صنایع وابسته بود به آخرین روزهای خود نزدیک شد، در این گزارش نگاهی به یکسال فعالیت های شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودروخواهیم داشت .

به گزارش برداشت روز به نقل ازایکوپرس –  سال ۹۸ در حالی شروع شد که یک جبهه پربارش شهرهایی از شمال تا جنوب کشور را درگیر سیلاب های شدید کرد و تعطیلی بسیاری از سازمان ها به دلیل نوروز، مزید بر علت شد تا شهروندان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کنند.

امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل در شمال و جنوب کشور

با شدت گرفتن مشکلات ناشی از سیل، ایساکو اقدامات این شرکت برای رفع مشکلات شهروندان در استان های درگیر سیلاب را آغاز کرد. در همین راستا، مدیران ارشد ایساکو برای نظارت بر نحوه خدمات رسانی به مشتریان، سفرهای استانی را با محوریت شهرهای درگیر سیلاب آغاز کردند. یکی از مهمترین اقدامات این شرکت استقرار اکیپ‌های امدادی ویژه علاوه بر کشیک‌های برنامه‌ریزی شده تعطیلات نوروزی بود که توانست در امدادرسانی به آسیب دیدگان مفید واقع شود.

در سیلاب ابتدای سال ۹۸، علاوه بر ۹۰ اکیپ مستقر برای ارایه خدمات امداد نوروزی ایران‌خودرو، ۱۰اکیپ اختصاصی تجهیز شده امدادی نیز برای کمک و ارائه خدمات به هموطنان آسیب دیده از سیل به شیراز، ۳ اکیپ به منطقه پل دختر، ۷ اکیپ به خرم آباد و ۹ اکیپ به اهواز اعزام شد.

در مجموع بیش از دو هزار خدمات خودرویی و ۳ هزار نفرساعت خدمات غیر خودرویی (خارج کردن خودروها از میان گل و لای، جابجایی لوازم مورد نیاز مردم، توزیع مواد غذایی و …) از سوی این شرکت به آسُیب دیدگان ارائه شد.

اردیبهشت؛ سامانه «هوش تجاری»

«سامانه هوش تجاری» به‌عنوان یک رویکرد جدید در معماری سازمانی، به‌منظور تسریع در تحلیل اطلاعات و در راستای اتخاذ تصمیم‌های دقیق و هوشمند کسب و کار پیاده‌سازی شد. این سیستم با ارائه داشبوردها و گزارش‌های مختلف، در نمایی شماتیک، حاوی شاخص‌های عملیاتی و فرآیندی به مدیران سطوح مختلف شرکت کمک می‌کند با دید باز و در حداقل زمان ممکن خلأها و نقاط قابل بهبود حوزه کسب و کار را بررسی و برنامه‌های لازم را برای ارتقاء ارائه کنند.

خردادماه و کسب بالاترین امتیاز

در خردادماه، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات که  یکی از مزیت‌های حوزه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و وجه تمایز آن با سایر شرکت‌های خدمات خودرو است دردستور کارقرارگرفت .

در این راستا، امکان بهره‌برداری مجدد از اپلیکیشن ایساکو برای دارندگان گوشی‌های آیفون با توجه به تحریم های این شرکت آمریکایی، امکان‌پذیر شد.

در خردادماه، ایساکو با کسب امتیاز ۷۶۲ در شاخص رضایت مشتریان برای نخستین بار در طی ارزیابی‌های شرکت بازرسی، توانست در بین خودروسازان داخلی به چنین میزانی از رضایت مشتریان دست یابد، همچنین در بین خودروسازان داخلی و خارجی نیز برای نخستین بار جایگاه سوم را از آنِ خود کرد.

خدمت جدید ایساکو به مشتریان

در تیرماه سال ۹۸ «امدادگلس» به ‌صورت رسمی در تمامی پایتخت به اجرا در آمد و به این ترتیب برای نخستین بار در کشور خدمات مربوط به تعویض و نصب شیشه خودرو در سبد خدمات امدادی مشتریان ایران‌خودرو قرار گرفت.

ایساکو در تیرماه با صدور هشداری به مشتریان، از آنان خواست تا با دقت نظر بیشتر از افتادن در دام سودجویان و شرکت های غیرمجاز امدادی جلوگیری کنند.

در آخرین روز تیرماه، ایساکو موفق شد با گذر از تحریم‌ها، برای دهمین سال متوالی در ارائه خدمات پس از فروش رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. بنابر گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در سال ۹۷ شرکت ایساکو برای دهمین سال متوالی با کسب امتیاز ۸۲٫۷۰ که بالاترین امتیاز کسب شده تا کنون در ادوار ارزیابی بوده است، در بین تمامی شرکت‌های خودروساز اعم از تولید کننده و عرضه کننده، مقام اول را به خود اختصاص داد.

مرداد ماه و آغاز سفرهای استانی مدیران ارشد

درمردادماه ،  تعمیرگاه‌های مرکزی ایران‌خودرو پایلوت ارائه خدمات رنگ و بدنه شدند که ارائه خدمات رنگ با تکنولوژی روز دنیا و با مواد اولیه با کیفیت بسیار بالا را برای مشتریان تضمین می کرد.  همچنین  در این ماه در ادامه مدیران ارشد ایساکو سفرهای استانی خود را از آذربایجان شرقی آغاز کردند و با حضور در استان مرکزی، بابل، خراسان رضوی، سمنان از نمایندگی های ایران خودرو بازدید کردند که این سفرها با حضور در ورامین به پایان رسید.

مقیمی و ابلاغ بازنگری در دستور العمل های خدمات پس از فروش

شهریورماه همزمان شد با اعمال تغییر در مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو.در این ماه از سوی مدیریت ارشد گروه، ارائه برنامه‌های خلاقانه درخدمات پس از فروش برای جلب رضایت مشتریان ابلاغ شد.

فعالیت های آموزشی

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، در راستای سنجش رشد و ارتقای دانش و مهارت فنی کارکنان نمایندگی‌های  ایران‌خودرو در حوزه خدمات پس از فروش، مسابقات «روز مهارت فنی» را برای سومین سال متوالی در مهرماه برگزار کرد. همزمان با همایش پیاده‌روی اربعین حسینی طرح «خیمه زدیم راه را…» در ایران خودرو آغاز شد و خدمت جدید «خودرو ام کجاست؟» با هدف کمک بیشتر به زائران اربعین، در بروزرسانی اپلیکیشن ایساکو افزوده شد. در اواخر مهرماه، محمدرضا آذرخشی صاحب امتیاز نمایندگی ۴۲۰۷ زاهدان، که قدمتی ۲۰ ساله در ارائه خدمات فروش و پس از فروش ایران‌خودرو دارد، در اقدامی خیرخواهانه، هنرستان حاج‌حسن آذرخشی را در شهر زاهدان افتتاح کرد.

آبان؛ از آماده باش برای سیل و زلزله تا برگزاری آزمون های داخلی

آزمون سراسری شرکت ایران‌خودرو، به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین امتحان مهارت‌سنجی در حوزه خدمات پس از فروش در سطح کشور، به دو صورت الکترونیکی و حضوری برگزارشد همچنین یازدهمین دوره آزمون سراسری خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور مهارت‌سنجی پرسنل نمایندگی‌های مجاز در حوزه خدمات پس از فروش نیز به صورت الکترونیکی و کتبی برگزار شد. شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو پیرو شرایط ناپایدار جوی کشور و وقوع زلزله با اعلام وضعیت ویژه در آذربایجان شرقی در حالت آماده باش قرار گرفت. در همین ماه ایساکو بار دیگر توانست گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) خود را که از سال ۹۴ موفق به دریافت آن شده بود، برای پنجمین سال متوالی، تمدید کند.

آذر؛ خودکفایی در تولید ابزار مخصوص

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در سال «رونق تولید» موفق شد، در تولید ابزار دقیق و ابزار مخصوص به خودکفایی برسد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو)، در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۸ توانست برای نخستین بار، در رتبه‌بندی شاخص رضایت مشتریان به مقام دوم در بین تمامی خودروسازان کشور و به مقام اول در بین شرکت‌های دارای بیش از ۱۰ نمایندگی دست یابد.

دی؛ برگزاری دوره های آموزشی برای خودروی جدید

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، همزمان با آغاز تولید انبوه خودرو دنا گیربکس اتوماتیک، آموزش‌های فنی این خودرو را برای کارشناسان فنی نمایندگی‌های منتخب کلید زد همچنین شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو به منظور ارتقا دانش فنی و تخصصی شبکه نمایندگی‌ها، دوره تخصصی آموزشی خودرو هایما را در دی ماه سال جاری به‌صورت OJT (آموزش در محل)، در شهر بندرعباس و با همکاری دفتر منطقه‌ای ایساکو کرمان اجرا کرد. در این ماه شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو با توجه به افزایش استفاده از قطعات تقلبی، نسبت به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه به مشتریان ایران خودروهشدار داد.

تسریع ارائه خدمات به مشتریان

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو) با اتمامِ پروژه «یکپارچه‌سازی دسترسی به نقشه‌های الکتریکی» (IDEA) گام بلند دیگری در راستای تسریع ارائه خدمات و افزایش رضایت مشتریان خود برداشت. در این سیستم کارشناسان فنی با وارد کردن شماره شاسی هر خودرو در سیستم، به راحتی به نقشه الکتریکی آن دسترسی داشته و با سرعت، سهولت و اطمینان کامل به رفع عیوب برقی خودرو خواهند پرداخت..

کسب بالاترین امتیاز یک نمایندگی در ادوار ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

نمایندگی ۳۰۱۷ ایران‌خودرو در ارائه خدمات پس از فروش رتبه ممتاز دریافت کرد. نمایندگی ۳۰۱۷ به صاحب امتیازی «محمد زحمتکش» در شهر فریمان استان خراسان رضوی، با کسب امتیاز ۹۶۸ از ۱۰۰۰ به حداکثر امتیاز کسب شده در طی  ارزیابی‌های شرکت بازرسی در سال ۹۷ دست یافت.

لباسکار صنعتی کسا