۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | 19:33
کد خبر : 46849

گزارش معاون طرح و برنامه از عملکرد بخش صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۹

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : علی رغم همه محدودیت ها و مشکلات بین المللی و داخلی و شیوع گسترده بیماری کرونا در سال 99، بخش تولید توانست با توجه به این شرایط ، کارنامه قابل قبولی دریافت کند.

به گزارش برداشت روز، دکتر سعید زرندی گفت: از ۳۶ کالای اصلی و منتخب بخش صنعت و معدن که بیشترین سهم را در تولید دارند ۲۵ محصول اصلی و استراتژیک با رشد تولید مواجه بودند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در ادامه افزود: انواع خودرو سواری با بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه و رشد ۱۹ درصدی، شمش آلومینیوم با ۴۴۶ هزار تن با رشد ۵۵ درصدی ، فولاد خام با ۲۸ میلیون تن با رشد ۷ درصدی ، سیمان با تولید نزدیک به ۷۰ میلیون تن با رشد ۱۲ درصدی ، ماشین لباسشویی با تولید ۱ میلیون و ۱۲۰ هزار دستگاه با رشد ۵۱ درصدی، نئوپان با تولید ۷۹۰هزار متر مکعب با رشد ۱۰ درصدی ، روغن صنعتی با تولید ۶۶۸ هزار تن با رشد ۶ درصدی ، لاستیک خودرو با تولید ۲۷۸ هرار تن با رشد ۲۰ درصدی، کاتد مس با تولید ۲۹۰ هزار تن با رشد ۱۴ درصدی و شیشه با تولید بیش از ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تن با رشد ۲ درصدی بخشی از موفقیت های تولید بوده اند.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد: کاغذ ، سموم دفع آفات نباتی، چرم ، اکتروموتور، آلومینا بخشی از مصولاتی است که در سال ۹۹ با کاهش تولید مواجه بودند.

زرندی در ادامه گزارش خود از عملکرد سال ۹۹ توضیح داد: ۷ هزار و ۴۷۳ واحد جدید در سال گذشته به بهره برداری رسیده اند که بیش از ۱۰ درصد رشد نسبت به سال ۹۸ دارد و با ۲۳ درصد رشد در اشتغال زایی به عدد ۱۴۲ هزار نفر رسید.

وی گفت : در سال گذشته۶۶۵ هزار مجوز صنفی با رشد ۵۸ درصد، ۵۹۰ هزار گواهی امضای الکترونیکی با رشد ۲۲۴ درصدی و ۳۳ هزار نماد اعتماد الکترونیکی با رشد ۱۵۰ درصدی صادر شده است.

معاون طرح و برنامه افزود: در سال ۹۹ بیش از ۶۸۰ پروانه بهره برداری معدن با ۱۸ درصد رشد صادر شده است.

شاتا

لباسکار صنعتی کسا