۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | 19:33
کد خبر : 46608

مدیرعامل بانک تجارت عنوان کرد:‏

حمایت بانک تجارت از شرکت‌های دانش بنیان صنعت نفت

بانک تجارت از شرکت‌های دانش بنیانی که رویکردشان توسعه صنعت نفت و عمق بخشی تولید داخل تجهیزات این صنعت باشد حمایت می کند.

به گزارش برداشت روز، رضا دولت آبادی،مدیرعامل بانک تجارت در آیین گشایش صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت که با حضور وزیر نفت برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه به شرکت‌های دانش بنیان فزونی یافته و این امر توسعه کمی و کیفی آن‌ها را در پی داشته است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان امروز نقش خود را در اقتصاد پیدا کرده‌اند.

دولت آبادی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان امروز نقش خود را در اقتصاد پیدا کرده‌اند و هر روز نیز خوشبختانه نقش پر رنگ‌تری در ابعاد مختلف اقتصادی پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با چالش‌های پرشماری روبه‌رو بوده‌اند، یکی از این چالش‌ها تأمین نیاز‌های مالی و دیگری بحث ناتوانی در مدیریت کسب و کار بوده است، همچنین بسیاری، طرح‌های مربوط به این شرکت‌ها را خطر پذیر می‌دانند.

مدیرعامل بانک تجارت گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده و تفاهم نامه‌هایی که با صندوق پژوهش و فناوری داشتیم توانستیم بخشی از این چالش‌ها را برطرف کنیم و بانک‌ها نیز در هدایت منابع به سمت این شرکت‌ها تلاش کردند، همچنین امروز بانک تجارت تسهیلات و ضمانت نامه‌های صادرات بسیاری در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده است.

دولت آبادی افزود: تفاهم‌نامه امروز با هدف حمایت مالی و تضمین خرید محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیانی که حوزه نفت به آن‌ها نیاز دارد، توسط شرکت ملی نفت ایران، صندوق و بانک تنظیم شده است تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند از خدمات و تسهیلات بانک بهره‌مند شوند.

وی به روش تأمین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: ما با معرفی این شرکت‌ها به بانک تجارت، تسهیلات مورد نظر را در مدت زمانی که تجهیزات تولید می‌کنند تخصیص می‌دهیم و در مرحله بعد بر اساس تضمینی که شرکت ملی نفت ایران برای خرید این محصولات در نظر گرفته این تسهیلات به مدت دو سال در اختیار شرکت ملی نفت قرار می‌گیرد و به عبارتی تسهیلات در دو بخش پرداخت می‌شود، ابتدا به شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید اختصاص می‌یابد و در مرحله پس از تولید، در اختیار شرکت ملی نفت ایران برای بازپرداخت و فروش اقساطی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بانک تجارت در خصوص نرخ سود تسهیلات نیز افزود: نرخ تسهیلات از هشت درصد آغاز شده، مدت آن ۲۴ ماه است و قرار شد غیر از تسهیلات، این شرکت‌ها بتوانند از خدمات ضمانت نامه (ال سی) با تخفیف‌های بالا در بخش کارمزد بهره‌مند شوند.

لباسکار صنعتی کسا