۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | 11:11
کد خبر : 45367

چادرملو روی ریل توسعه

در نخستین جلسه شورای مدیران چادرملو در سال جدید، مسیر اجرای طرح های توسعه این شرکت از سوی مدیر عامل تبیین شد .

به گزارش برداشت روز، مهندس ناصر تقی زاده در این جلسه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال گفت :
تاکید بر مانع زدایی و پشتیبانی از تولید، راهگشایی بسیاری از طرح های توسعه شرکت خواهد بود که تاکنون به دلایلی اجرای آنها به تعویق افتاده است .
مدیر عامل و عضو هیات مدیره چادرملو ضمن تقدیر از همه مدیران و کارکنان این مجموعه بزرگ معدنی و صنعتی که در سال گذشته با ثبت چندین رکورد تولید در واحد های کنسانتره ، گندله سازی، آهن اسفنجی و شمش فولادی ونیزدر بخش بارگیری و صادرات یکی از موفق ترین سالهای فعالیت خود را پشت سر گذاشت افزود : امسال نیز به یاری خدا علاوه بر تداوم رشد تولیدات، باید بخشی از طرح ها و پروژه های پیش بینی شده در دورنمای توسعه ۱۰ ساله شرکت را عملیاتی کنیم .
مهندس تقی زاده از مهمترین طرح های چادرملو در سال جدید را شروع بکار ۲ واحد نیروگاه خورشیدی_ یک واحد نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی- تداوم عملیات اجرای پهنه معدنی D19 – تداوم عملیات اجرایی احداث کارخانه گندله‌سازی شماره ۲- احداث کارخانه احیا مستقیم شماره ۲ – شروع عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید فروآلیاژها (فرومنگنز پرکربن و فروسیلیکو منگنز)- مطالعه ایجاد شرکت حمل‌ونقل ریلی برای تامین زیرساخت‌های حمل مواداولیه و محصولات – مشارکت با شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در احداث کارخانه‌های کنسانتره و گندله به ظرفیت ۴ میلیون تن – آغاز فعالیت شرکت حفاری و اکتشاف چادرملو و دستیابی با معادن جدید سنگ آهن با هدف تضمین تداوم تولید و نیز مشارکت در اجرای چندین پروژه صنعتی و معدنی عنوان کرد و افزود: شرکت چادرملو در برنامه استراتژیک خود با نگاه به شرایط و نیاز بازرهای داخلی و جهانی به سمت تولید فولاد های الیاژی و کارخانجات تولید ماشین آلات و قطعات صنعتی خاص حرکت خواهد کرد و در این مسیر بی تردید از تجارب و همکاری شرکتهای صاحب نام ماشین سازی کشور و مراکز علمی و دانشگاهی نیز بهره خواهد برد .
وی گفت: بر این اساس هم اکنون طرح ساخت کارخانه های تولید ورق های فولادی – و فولادهای آلیاژی خاص و ماشین سازی را در دست بررسی داریم .
گفتنی است شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیش از ۷ هزار نفر نیروی کار مستقیم و بالغ بر ۴۲ هزار نفر به‌طور غیرمستقیم نقش قابل توجهی درتولیدات اقتصاد کشور ایفا می کند . و طی سال گذشته بالغ بر ۲۳۳ میلیون دلار از محل صادرات محصولات فولادی خود ارز آوری کرده است .

لباسکار صنعتی کسا